Séance "Mandoline"
Mandoline Sitting


Fleur Cowles, rédactrice en chef du magazine Look, fait rencontrer le photographe Milton H Greene à Marilyn Monroe, pour un sujet sur l'actrice dans le magazine.
Ce 2 septembre 1953, Milton H Greene photographie pour la première fois Marilyn Monroe: c'est cette séance "Mandoline", prise au studio de Look à Los Angeles. Marilyn est revenue du Canada la veille et ne reprend le tournage de scènes en studio de "La Rivière Sans Retour" à Los Angeles que dans quelques jours car elle s'est faite une entorse à la cheville sur le tournage au Canada. Les photos de la séance "Mandoline" sont restées peu publiées à l'époque du vivant de Marilyn.
Quand Greene a envoyé à Marilyn le rejet de la séance: "elle lui a répondu avec deux douzaines de roses et a appelé pour dire qu'elles étaient les plus belles photos qu'elle n'avait jamais vu."
Pendant les trois jours suivants, Milton et Marilyn vont faire quatre autres séances ensemble (Nude, Evening Dress, Tree, Rock et des instantanés en backstage).


Fleur Cowles, editor-in-chief of Look magazine, brought Milton to Los Angeles to meet Marilyn Monroe, for a publication in the magazine.
This September 2, 1953, Milton H Greene photographes for the first time Marilyn Monroe: it's this sitting "Mandolin", taken in Look studio in Los Angeles. Marilyn is returned from Canada the day before and don't start filming the scenes in the studios of "River of no return" in Los Angeles until a few days later, as she sprained her ankle while filming in Canada. The photos of the setting "Mandoline" are remained little published at the time of Marilyn's lifetime. When Greene has sent Marilyn the rejection of the session, "she answered him with two dozen roses and called to say they were the most beautiful pictures she had ever seen."
Over the next three days, Milton and Marilyn will do four other sessions together (Nude, Evening Dress, Tree, Rock and candids in backstage).


Session "MN": "Mandolin" (aussi appelée "Balalaika")

1953-09-03-LA-Mandolin-010-1 1953-09-03-LA-Mandolin-010-2 1953-09-03-LA-Mandolin-011-1 
1953-09-03-LA-Mandolin-011-1a 
1953-09-03-LA-Mandolin-012-1 1953-09-03-LA-Mandolin-013-1-marilyn_monroe_MN_20 1953-09-03-LA-Mandolin-014-1-marilyn_monroe_MN_21 
1953-09-03-LA-Mandolin-015-1  1953-09-03-LA-Mandolin-016-1  1953-09-03-LA-Mandolin-020-1 
1953-09-03-LA-Mandolin-020-1a 1953-09-03-LA-Mandolin-030-2a 1953-09-03-LA-Mandolin-020-3a 
1953-09-03-LA-Mandolin-020-2 1953-09-03-LA-Mandolin-020-3 1953-09-03-LA-Mandolin-020-4 

1953-09-03-LA-Mandolin-030-1b 
1953-09-03-LA-Mandolin-030-1 1953-09-03-LA-Mandolin-030-2 1953-09-03-LA-Mandolin-030-3 
1953-09-03-LA-Mandolin-030-1a 1953-09-03-LA-Mandolin-030-3a 1953-09-03-LA-Mandolin-030-4 
 1953-09-03-LA-Mandolin-030-4b 
 1953-09-03-LA-Mandolin-031-1  1953-09-03-LA-Mandolin-031-2 
1953-09-03-LA-Mandolin-031-1a   1953-09-03-LA-Mandolin-031-2a 
 1953-09-03-LA-Mandolin-031-3 1953-09-03-LA-Mandolin-031-4 1953-09-03-LA-Mandolin-031-4a 
1953-09-03-LA-Mandolin-032-1 1953-09-03-LA-Mandolin-032-1a 1953-09-03-LA-Mandolin-032-2 
1953-09-03-LA-Mandolin-032-3  1953-09-03-LA-Mandolin-032-4 
1953-09-03-LA-Mandolin-034-1a  
1953-09-03-LA-Mandolin-033-1 1953-09-03-LA-Mandolin-033-2 1953-09-03-LA-Mandolin-034-1 
1953-09-03-LA-Mandolin-034-2 1953-09-03-LA-Mandolin-034-3 1953-09-03-LA-Mandolin-035-1 
1953-09-03-LA-Mandolin-035-2 1953-09-03-LA-Mandolin-035-3 1953-09-03-LA-Mandolin-035-4  
1953-09-03-LA-Mandolin-040-1 1953-09-03-LA-Mandolin-040-1b 1953-09-03-LA-Mandolin-041-1 
1953-09-03-LA-Mandolin-042-1 1953-09-03-LA-Mandolin-043-1 1953-09-03-LA-Mandolin-044-3 

1953-09-03-LA-Mandolin-050-1 1953-09-03-LA-Mandolin-051-1 1953-09-03-LA-Mandolin-051-2 
1953-09-03-LA-Mandolin-051-3 1953-09-03-LA-Mandolin-052-1 1953-09-03-LA-Mandolin-052-1a 
1953-09-03-LA-Mandolin-052-1b 
1953-09-03-LA-Mandolin-052-2  1953-09-02-LA-Mandolin-052-3a  1953-09-03-LA-Mandolin-052-4 
1953-09-03-LA-Mandolin-053-1 1953-09-03-LA-Mandolin-053-2 1953-09-03-LA-Mandolin-054-1 
1953-09-03-LA-Mandolin-054-2 1953-09-03-LA-Mandolin-054-3 1953-09-03-LA-Mandolin-054-4 
1953-09-03-LA-Mandolin-055-1  1953-09-03-LA-Mandolin-055-2 


 - Marilyn & Milton -

1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Milton-010-1 1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Milton-011-1a 1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Milton-012-1
1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Milton-010-1a  
1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Milton-013-1a 1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Milton-013-2 1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Milton-014-1 
1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Milton-014-2 1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Milton-015-1 1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Milton-015-2 


 - Marilyn et les éditeurs du magazine Look -
Le rédacteur en chef Rupert Allan
- Marilyn with Look Editors -
editor in chief Rupert Allan

1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Look_editors-010-1  1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Look_editors-011-1 
1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Look_editors-011-1a 
1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Look_editors-010-2 1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Look_editors-012-1 1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Look_editors-013-1 
1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Look_editors-014-1 1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Look_editors-015-1 1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Look_editors-015-1a 
1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Look_editors-016-1 1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Look_editors-016-2 1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Look_editors-017-1 
1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Look_editors-017-2  1953-09-03-LA-Mandolin-MM_with_Look_editors-017-2a 


 - backstage -

1953-09-03-LA-Mandolin-backstage-010-1 1953-09-03-LA-Mandolin-backstage-011-1 1953-09-03-LA-Mandolin-backstage-012-1 
1953-09-03-LA-Mandolin-backstage-013-1 


- planches contact -
contact sheets

1953-09-03-LA-Mandolin-contact_sheet-010-1a  1953-09-03-LA-Mandolin-contact_sheet-020-1 
1953-09-03-LA-Mandolin-contact_sheet-030-1  1953-09-03-LA-Mandolin-contact_sheet-040-1 


- couvertures de magazine -
ph_gr_mag_look_1953_11_17_cover_1 ph_gr_mand_mag_tempo_1953_11_26
 


- article paru dans LOOK, 17 novembre 1953 -
1953-11-17-LOOK-cover-usa-2 1953-11-17-LOOK-cover-usa-p1 1953-11-17-LOOK-cover-usa-p2 


All photos are copyright and protected by their respective owners.  
copyright text by GinieLand.

Enregistrer