Publicité Pantone Print
Marilyn Monroe égérie de la marque Sexy Hair
Marilyn Monroe, une icône mode et beauté qui fascine toujours
publié le 5/08/2013
en ligne sur ladepeche.fr
Sa beauté est intemporelle. Plus de 50 ans après sa mort, le 5 août 1962, Marilyn Monroe demeure une source d'inspiration pour l'univers de la mode et de la beauté. La marque américaine Sexy Hair vient de choisir la star hollywoodienne pour incarner sa prochaine campagne publicitaire.
Cinquante-et-un ans après la disparition de l'actrice et chanteuse américaine, les blogueuses ne cessent de se pencher sur les secrets de beauté de Marilyn Monroe à travers des tutoriels diffusés sur internet. Même les créateurs et les grandes marques s'inspirent de sa silhouette et de sa coiffure mythique pour leurs nouvelles campagnes et collections. Au fil des années, la star la plus glamour des années 50 fascine toujours plus.
Egérie pour une marque de produits capillaires
La beauté à couper le souffle de la blonde pulpeuse est aujourd'hui mise au service d'une nouvelle campagne publicitaire pour les produits capillaires de la marque américaine Sexy Hair. La griffe, qui a fait le buzz avec cette annonce, a choisi l'actrice de "Sept ans de réflexion" et de "Certains l'aiment chaud" pour une campagne déclinée en print et en affichage.
Les visuels montrent une Marilyn Monroe aussi sexy que glamour, arborant sa célèbre coiffure blond platine et des lèvres rouge vif, avec la signature : "Styles change. Sexy is forever". La campagne sera diffusée dès octobre prochain.
Une icône qui traverse les époques
Le style Marilyn Monroe est plus présent que jamais en 2013, avec en prime un retour de la tendance rétro des années 50 et 60 dans le monde de la mode. Sur les catwalks, mais aussi sur les tapis rouges des plus grands évènements comme le Festival de Cannes, les célébrités n'hésitent pas à imiter le look et la coiffure du sex-symbol. C'est notamment le cas des actrices Reese Witherspoon et Michelle Williams, qui a d'ailleurs campé le rôle de la star dans le film "My Week with Marilyn" en 2011.
Sa beauté fascine même au-delà des univers de la mode et de la beauté. Un sondage réalisé début juillet par la compagnie aérienne American Airlines montrait que l'actrice était l'hôtesse de l'air rêvée dans l'imaginaire des Britanniques, dans la catégorie des célébrités de l'âge d'or du cinéma hollywoodien.
Sexy Hair Partners with Global Hair Icon Marilyn Monroe
en ligne sur beautylaunchpad.com
Sexy meet SEXY. Sexy Hair, the professional hair care brand and creator of the best-selling and award-winning Big Sexy Hair Spray & Play hairspray announced global hair icon Marilyn Monroe as its new celebrity ambassador. The multi-year partnership will pay homage to the starlet’s iconic look with a marketing campaign, followed by the release of a special edition product to be unveiled later in the year. The fully-integrated marketing program includes the use of Monroe’s name and photos in advertising, online, in-store and public relation efforts. The new tag line “Styles Change. Sexy is forever,” is fitting for both brands as both Sexy Hair and Monroe are always in style.
Often imitated but never duplicated, it is no secret that Marilyn Monroe used her alluring blonde tresses to land her the reputation as the timeless image of glamour and sexiness. She once noted, “In Hollywood, a girl’s virtue is much less important than her hair-do.” Even in the 51 years since her passing, Monroe’s spirit is injected into countless movies, television shows, and photo shoots, showcasing her celebrated glamour, beauty, playfulness and smart wit.
“Not only is Marilyn the sexiest woman of all time, she is known for her self-expression and style,” stated Jennifer Weiderman, VP of Marketing and Education at Sexy Hair. “We see this partnership as a joining of two great icons - our ‘big red can’ that continues to fly off shelves, along with Marilyn’s ultimate sex symbol status. We are excited to celebrate this in our upcoming marketing campaign.”
The “Styles Change. Sexy is Forever.” campaign developed by creative agency YARD, will include a series of print and outdoor ads featuring images and Monroeisms. Debuting in October 2013, the advertising will feature her alongside hero Sexy Hair products - Big Sexy Hair Spray & Play and the new Style Sexy Hair Spray Clay. Her signature flair and spirit will influence all Sexy Hair collateral, the brand’s website SexyHair.com, and social media portals including Facebook, Twitter and Pinterest.
“The partnership of Sexy Hair and Marilyn Monroe ― combined with a consumer targeted campaign will really take the Sexy Hair brand to the next level,” said Karl Heinz Pitsch, President and CEO at Sexy Hair. “It will make it more desirable for consumers as well as stylists and elevate the entire hair care industry as a whole.”
Additionally, the brand plans to engage with the star’s almost 7 million Facebook fans and nearly 141,000 Twitter followers to promote product launches inspired by Monroe which are set to roll out in 2014.
“Sexy Hair personifies everything Marilyn represents– beauty, glamour, class, and confidence,” said Nick Woodhouse, president and chief marketing officer of Authentic Brands Group. “Contemporary Marilyn would have loved to have partnered with a brand like Sexy Hair because they help women not only look sexy but feel sexy so we are thrilled to make this happen.”
> Site officiel / Official Website:
Sexy Hair
Photos de The Seven Year Itch 4
Sept ans de réflexion
Photos scène 4
Richard Sherman (Tom Ewell) a invité sa voisine 'la fille' (Marilyn Monroe), à venir prendre un verre chez lui.
Richard Sherman (Tom Ewell) has invited her neighbor 'the girl' (Marilyn Monroe) to take a drink at his apartment.
> Photographies de Sam Shaw
Photographs of Sam Shaw
© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand.
Sur le tournage de The Seven Year Itch 4
Sept ans de réflexion
Sur le tournage - scène 4
Marilyn Monroe , Tom Ewell et Billy Wilder sur le plateau de tournage. Avec Natasha Lytess, la coach de Marilyn.
Marilyn Monroe, Tom Ewell and Billy Wilder on the set. And with Natasha Lytess, the coach of Marilyn.
> Marilyn avec Sidney Skolsky et Billy Wilder
> Photographies de Sam Shaw
Photographs of Sam Shaw
> Marilyn et son maquilleur Whitey Snyder
© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand.
Répétitions pour The Seven Year Itch 2
Sept ans de réflexion
Sur le tournage
Marilyn Monroe et Tom Ewell en répétition d'une scène du film, sous la direction du metteur en scène Billy Wilder. Avec Natasha Lytess, la coach de Marilyn.
Marilyn Monroe and Tom Ewell in rehearsals of a scene of the movie, under the direction of Billy Wilder. With Natasha Lytess, the coach of Marilyn.
> Photographies de Sam Shaw
Photographs of Sam Shaw
© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand.
7/11/1954 Photos promos pour The Seven Year Itch
Sept ans de réflexion
Photos Publicitaires
Marilyn Monroe et Tom Ewell posent en studio le 7 novembre 1954.
Marilyn Monroe and Tom Ewell posing in the studio on November 7, 1954.
> Photographie de Sam Shaw - avec Frank Powolny
Photographs of Sam Shaw - with Frank Powolny
> Photographies de Frank Powolny
Photographs of Frank Powolny
© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand.