Gif The Seven Year Itch (7) - at the Window
Vente aux enchères "Debbie Reynolds The Auction Part II" le 3 Décembre 2011 par Profiles in History à Beverly Hills aux Etats-Unis.
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Auction "Debbie Reynolds The Auction Part II" on December 3, 2011 by Profiles in History in Beverly Hills, USA.
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L'actrice Debbie Reynolds, grande collectionneuse de costumes de cinéma, avait déjà mis en vente une partie de sa collection en juin 2011. Elle poursuit la mise aux enchères de son incroyable collection qui comporte plusieurs costumes de Marilyn Monroe. Les pièces à vendre, comportant des costumes de films et des accessoires, des affiches de cinéma, sont réunis dans un catalogue (à télécharger ici en pdf; vendu 40 $). Visitez le site web Profiles in History qui présente les 10 lots de Marilyn mis aux enchères.
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Actress Debbie Reynolds, a major collector of movie costumes, had already put part of her collection up for sale in June 2011. She continues the auction of her incredible collection which includes several Marilyn Monroe costumes. The pieces for sale, including movie costumes and accessories, movie posters, are gathered in a catalog (download here in pdf; sold for $40).
Visit the Profiles in History website which presents the 10 Marilyn lots up for auction.
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- pages du catalogue sur Marilyn -
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- Sur le blog: les lots -
03/12/2011,PROFILES IN HISTORY: Debbie Reynolds The Auction Part II - Lots
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Hype Means Nothing : les t-shirts lunettes tendances
le 9 juillet 2010
en ligne sur meltyfashion.fr
Quoi de plus simple que de rajouter des lunettes faites avec les mains à des photos-portraits de people en noir et blanc, puis de floquer ces photos sur des tee-shirts ? C’est le concept gagnant de "Hype Means Nothing"
Comme tous les concepts qui font un carton, l’idée de départ des créateurs de la marque en vogue « Hype Means Nothing », les photos-portraits à lunettes, n’était pas si compliquée : pourtant fallait-il encore y penser et que le résultat « claque » ! Tel fut le cas avec les séries de tee-shirts de la marque mettant en scène Marilyn Monroe, Barack Obama, Beyonce, Michael Jackson ou même encore Bart Simpson. Des personnages célèbrissimes détournés et hop ! C’est une belle vague de succès pour les jeunes créateurs qui font un tabac à New York également.
En plus d’habiller les fashionistas de Paris à New York en passant par Londres, les as des tee-shirts funs viennent de faire la campagne de la Fiat 500, la voiture branchée du moment. Une belle réussite pour cette marque qui surfe sur la mode des tee-shirts imprimés portés aussi bien par les mecs que par les nanas dans le vent, en mode « boyfriend », par-dessus un tregging en cuir ou d’un slim destroy. On adore chez meltyFashion et l’on vous conseil de le prendre un peu grand et de le porter en tunique sur un legging en le ceinturant et en le faisant blouser : très rock revival 90’s !
Pour info, ce jeune créateur a tout de même bossé, auparavant avec le grand JCDC (Jean-Charles de Castelbajac) d’où ce flair pour la tendance et son goût très sûr pour plaire à la "branchitude". Si vous cherchez où vous procurer ces articles, du tee-shirt (55euros) à la housse de Mac Book au sac imprimé, vous trouverez tous sur le site marchant de « Hype Means Nothing » ou dans le très célèbre concept store parisien chez Colette. Et vous, vous choisissez quelle people sur votre tee-shirt ?
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Enchères "Debbie Reynolds The Auction Part II"
Profiles in History
03 décembre 2011
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03/12/2011, PROFILES IN HISTORY: Debbie Reynolds The Auction Part II - Catalogue et Vente
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Costumes
lot n°219: Marilyn Monroe “Rose Loomis” light aqua suit
designed by Dorothy Jeakins from Niagara
(TCF, 1953) Light aqua two-piece raw silk suit with Monroe Lloyd of California label. A rather conservative look for Marilyn, which was deliberately chosen by her character as Joseph Cotten’s unfaithful wife, off to an illicit rendezvous with her lover under Niagara Falls in Henry Hathaway’s Niagara. The indelible image of Marilyn’s hips swinging as she walks away in this form-fitted outfit is considered one of the great “sex in cinema” sequences released during the height of the censorship Production Code. This 2-piece suit was modified under Dorothy Jeakins’ direction from an off-the-rack couture ensemble. Shoulders exhibit light soiling, and skirt has 2 in. tear at split, otherwise Fine as screen-worn.
Estimate: $80 000 - Sold $ 210 000
lot n°221: Marilyn Monroe aubergine gray evening dress
and Bolero jacket by Travilla for Gentlemen Prefer Blondes
(TCF, 1953) Elegant, two-piece evening gown designed by Travilla of an aubergine steel gray couched in meandering-pattern braid and accented by two aubergine satin trains flowing from the waist. Handwritten studio tag inside dress reads “1-27-3-7914 M. MONROE A-698-53,” and jacket has handwritten label “1-41-2-0570 Marilyn Monroe A-698-16.” Worn quite memorably by Miss Monroe for several scenes, from her clever efforts to remove Elliot Reid’s clothes in order to search them, to being stuck halfway through a porthole, requiring rescue by her youngest suitor Mr. Henry Spofford III (age 9, going on 21). Material on waist is detached two inches, else Fine as screen-worn.
Estimate: $150 000 - Sold $ 260 000
lot n°266: Marilyn Monroe “Cherie” iconic green
and black-sequined leotard designed by Travilla for Bus Stop
(TCF, 1956) This is the signature costume for Marilyn’s character “Cherie”, the naïve yet determined saloon singer heading for Hollywood in Joshua Logan’s romantic Western from the play by William Inge, Bus Stop. It is also one of the most iconic and indelible looks from her entire career, being a top choice for publicity images of Marilyn even to this very day. In it, she performs (intentionally naively) “That Old Black Magic”, winning the heart of the handsome and rather eager cowboy played by Don Murray. This was to be the last of the great collaborations between Marilyn and her favorite costume designer, William Travilla. TCF handwritten label “Marilyn Monroe A-769-03”. Exhibits sequin loss along neckline and minimal sequin loss on bodice, and straps have been replaced.
Estimate: $200 000 - Sold $ 230 000
lot n°282: Marilyn Monroe strapless pale green silk Empire gown
with rhinestone trim from Let’s Make Love
(TCF, 1960) Pale green silk pleated strapless dress adorned with rhinestones (a few of which are missing). TCF label handwritten “F-13 M. Monroe”. Designed to be unbearably sexy without also being un-releasable due to censorship, a condition several earlier costumes designed for Marilyn suffered from. Worn for the title number, in which Marilyn offers herself upon a mid-century-modern stage of cross-rotating apartment flats, first to Frankie Vaughan, then Yves Montand (in his fantasy sublimation). This timeless creation by Dorothy Jeakins remains one of the most attractive costumes ever created for this legendary actress.
Estimate: $200 000 - Sold $ 240 000
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Affiches
lot n°220: Niagara original 14" x 36" insert poster for Marilyn Monroe film
(TCF, 1953) Linen-backed Fine to Very Fine U.S. insert-sized poster depicting Marilyn Monroe four times. Appears to have had normal light folds prior to backing, and shows only modest background retouching.
Estimate: $600
lot n°222: How to Marry a Millionaire original U.S. six-sheet poster
(TCF, 1953) Approx. 81” x 81” U.S. six-sheet poster on linen depicting Marilyn Monroe with her co-stars Betty Grable and Lauren Bacall. Appears to have had some chipping and losses at folds prior to backing, and shows modest background and fold retouching, generally Fine.
Estimate: $1 000
lot n°223: Marilyn Monroe original Golden Dreams
1953 nude calendar with embossed-box set of nude playing cards
From the infamous nude photos of Marilyn Monroe taken by Tom Kelly in the late 1940’s (though not publicly exploited until 1952) came a range of calendars (the most popular one represented here) and other artifacts, most notably a double-deck set of playing cards of Marilyn in the nude, both in the seated “Golden Dreams” pose like the calendar, and the reclining “A New Wrinkle” pose. Not only are both decks totally complete including two jokers each, they are housed in the original black velvet, gold-embossed “New Wrinkle” box and sleeve, which we have never before seen in over 35 years experience. Box and cards are Fine, showing only slight age and handling; sleeve and calendar show staining, chipping, creases, etc., and are in Fair only condition.
Estimate: $350
lot n°283: Let’s Make Love original U.S. one-sheet poster
(TCF, 1960) U.S. 27” x 41” linen-backed one sheet poster for Marilyn Monroe’s penultimate (completed) film, and though slightly overweight, still one of her sweetest performances. Fine with minor to moderate retouching.
Estimate: $400
lot n°401: Clash by Night original U.S. 1-sheet poster
(RKO, 1952) U.S. 27” x 41”. RKO was responsible for some of the most attractive and artistic poster designs of the 1940’s and 50’s, with this early Marilyn Monroe appearance being no exception. This also has the distinction of being one of Marilyn’s finest dramatic performances. Fine, with moderate retouching.
Estimate: $200
lot n°402: River of No Return original U.S. one-sheet poster
(TCF, 1954) 27” x 41” U.S. one-sheet poster on linen for this Western-themed Marilyn Monroe vehicle. Artwork depicts her twice, in sexy camisole top, and singing in the showgirl outfit. Very Fine with minimal retouching.
Estimate: $400
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Vente aux enchères "Icons and Idols" les 1et et 2 Décembre 2011 par JuliensAuction à Beverly Hills, aux Etats-Unis.
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Auction "Icons and Idols" on December 1st and 2nd, 2011 by JuliensAuction in Beverly Hills, USA.
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Le catalogue (photo ci-contre) est en vente au prix de 100 $ sur le site de juliensauction
Le catalogue est à consulter en ligne sur juliensauction
Tous les objets mis en vente (photographies, contrats, objets personnels, avec leurs descriptions et estimations) sont en consultation libre sur juliensauction (les lots concernant Marilyn vont du n°529 au n°812)
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The catalog (photo opposite) is on sale for $100 on the juliensauction website
The catalog can be viewed online at juliensauction
All the items on sale (photographs, contracts, personal items, with their descriptions and estimates) are available for free viewing at juliensauction (lots concerning Marilyn range from #529 to #812)
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- Sur le blog: les lots -
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01/12/2011, JULIEN'S: Icons and Idols - Lots partie 1 Joseph Jasgur
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01/12/2011, JULIEN'S: Icons and Idols - Lots partie 2 Photos
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01/12/2011, JULIEN'S: Icons and Idols - Lots partie 3 Carrière & Privé
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Les codes inconscients de la séduction
article rédigé par Daniel C.
Un ami m'a prêté un livre sur la synergologie: "Les codes inconscients de la séduction" de Philippe Turchet . A ma surprise, il y avait un chapitre sur Marilyn Monroe que voici:
Marilyn Monroe: un paradoxe apparent
Marilyn Monroe (1926-1962), c'est un mythe des mythes, la femme au pouvoir de séduction si énorme qu'elle fascine le monde aujourd'hui encore, 50 ans après sa mort. Il est assez vraisemblable que si elle avait vécu plus longtemps, elle ne serait pas devenue le mythe. Il n'empêche que Marilyn était et demeure unique.
En observant l'être humain caché derrière le personnage, un phénomène assez exceptionnel a retenu notre attention: Marilyn ne cligne pratiquement pas les paupières. Or que faisons-nous lorsque nous clignons des paupières? Nous allons chercher des informations externes et nous les envoyons dans notre cerveau, grâce à un mouvement moteur qui commande l'enregistrement de ses données. Plus nous sommes intéressés par les informations qui arrivent plus nous clignons des paupières pour les analyser et les emmagasiner dans notre cerveau. Que nous révèle Marilyn avec ses paupières fixes?
Elle nous montre qu'elle est murée en elle, qu'elle est totalement coupée de l'extérieur, qu'elle est sans attentes dans l'échange. Les acteurs de cinéma, une fois libérés de l'apprentissage d'un texte, miment les émotions de leurs personnages et les ressentent. C'est le propre de leur métier et c'est pour eux bien naturel.
Marilyn cligne des paupières de 8 à 14 fois moins souvent que les acteurs et actrices avec lesquels elle tourne. Dans certaines scènes, elle reste plus d'une minute trente sans cligner une seule fois des paupières, alors que le même laps de temps ses partenaires ferment subrepticement les yeux entre 8 et 20 fois.
Si Marilyn ne cligne pas des paupières, le mouvement des ses sourcils est en revanche incroyablement souple. Ses sourcils peuvent en effet monter très haut sur son front et descendre très bas sur ses yeux…. Les mouvements de sourcils de Marilyn Monroe constituent la force de son visage. Celui-ci est très plastique mais aussi très mobile, Marilyn utilise ses sourcils pour donner de la vivacité à ses messages.
Le paradoxe est là: aucun clignement des paupières et une extrême souplesse des sourcils. Mais le paradoxe n'est pas évident. En réalité, pour Marilyn Monroe le visage est un puissant moyen de séduction. Grâce à l'extrême de ses traits, toujours en mouvement, elle favorise les échanges visuels. Ce qui, chose étonnante, ne l'empêche pas d'être seule, incroyablement seule, car l'autre ne l'intéresse pas. Les paupières fixes, elle ne traite pas l'information qu'il lui envoie.
Marilyn est prise au piège de sa séduction. L'énorme impact de son image a totalement occulté la possibilité d'un rapport humain. Pour elle, l'échange s'est peu à peu vidé de toute substance.
Que nous soyons en accord ou pas avec cet auteur, je ne verrai plus la même façon la scène en gros plan de Marilyn dans le film Bus stop.