Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Divine Marilyn Monroe
NAVIGUATION
DIVINE MARILYN

Marilyn Monroe
1926 - 1962

BLOG-GIF-MM-BS-1 

Identités

Norma Jeane Mortenson
Norma Jeane Baker
Norma Jeane Dougherty
Marilyn Monroe
Marilyn DiMaggio
Marilyn Miller
Jean Norman
Mona Monroe
Zelda Zonk

Archives
21 février 2011

The Joy of Marilyn in the camera eye

The Joy of Marilyn
In the Camera Eye

Auteur
:
Sam Shaw

book_thejoyofmarilynDate de sortie: 1979
Relié 160 pages
Langue: anglais

Éditeur: Exeter Books
ISBN-10: 0896730301
ISBN-13: 978-0896730304

Prix éditeur: livre épuisé, non reédité: 26 Euros d'occasion
Ou le commander ? sur amazon.fr

Présentation:
Première publication de photographies de Marilyn Monroe prises par le photographe Sam Shaw.


-extraits -

book-joy_of_mm-1 
book-joy_of_mm-2 book-joy_of_mm-3 book-joy_of_mm-4 
book-joy_of_mm-5 book-joy_of_mm-6 book-joy_of_mm-7 
book-joy_of_mm-8 book-joy_of_mm-9 book-joy_of_mm-10 


Vous avez le livre ?
Apportez votre critique, votre avis ou votre note (/10)

20 février 2011

01/1952, Beverly Carlton Hotel - Séance LIFE, Jour 1: En déshabillé par Halsman & Lloyd

Premier jour de la séance photos de Marilyn Monroe avec le photographe Philippe Halsman fin janvier 1952 chez elle, dans son appartement au Beverly Carlton Hotel pour Life Magazine (voir Life 7 avril 1952 ).
Pour cette deuxième séance photos, Philippe Halsman est accompagné de son assistant John Baird, du publicitaire de Life Stanley Flink, et d'Harold Lloyd qui, invité par Halsman, va photographier les coulisses de la séance à travers des photographies en couleur et en 3 dimensions.

First day of Marilyn Monroe's photoshoot with photographer Philippe Halsman end of January 1952 at her home, in her apartment at the Beverly Carlton Hotel for Life Magazine (see Life 7 avril 1952 ).
For this second photoshoot, Philippe Halsman is accompanied by his assistant John Baird, Life's publicist Stanley Flink, and Harold Lloyd who, invited by Halsman, photograph the backstage of the shoot through color photographs and in 3 dimensions.


- Séance en déshabillé -
Negligee Sitting

Après avoir photographié Marilyn en robe blanche (voir la séance En robe blanche ), Philippe Halsman s'attèle à une autre mise en situation pour Marilyn: la photographier habillée en lingerie. Convenu à l'avance avec Marilyn et son publicitaire de la Fox Roy Craft, ce dernier avait fait parvenir une dizaine de déshabillés chez Marilyn. C'est Halsman qui sélectionne les tenues puis il réfléchit au lieu où il placera Marilyn.

After having photographed Marilyn in a white dress (see the session In White Dress ), Philippe Halsman tackles another scenario for Marilyn: photographing her dressed in lingerie. Agreed in advance with Marilyn and her Fox advertiser Roy Craft, the latter had sent about ten negligee to Marilyn. It is Halsman who selects the outfits then he thinks about where he will place Marilyn.


 - Déshabillé Noir -
Black Negligee

Philippe Halsman racontera (dans le magazine Photography de juin 1953 ) comment il a trouvé ses idées et ses impressions: "Ma curiosité a été éveillée par la seule photographie dans la pièce. À ma grande surprise, j'ai reconnu le visage d'Eleonora Duse. Marilyn a-t-elle affiché cette image juste pour impressionner les intellectuels itinérants ? J'ai posé quelques questions et j'ai été surpris de découvrir que Marilyn en savait non seulement beaucoup sur elle, mais que la Divine Duse était sa grande idole. (...) J'ai décidé d'inclure la photo de Duse. Il y avait un tourne-disque sur l'étagère. Marilyn, en déshabillé transparent, s'y adossa, écoutant avec une rêverie haletante un disque. Son derrière pointait vers le visage immortel de la Duse. Pour moi, ce n'était pas un sacrilège. C'était mon commentaire ironique sur le changement de valeurs dans notre civilisation."

Philippe Halsman will tell (in the magazine Photography de juin 1953 ) how he found his ideas and his impressions: "My curiosity was aroused by the only photograph in the room. To my surprise I recognized the face of Eleonora Duse. Did Marilyn display this picture just to impress itinerant intellectuals ? I asked a few questions and was startled to find that Marilyn not only knew a lot about her, but that the Divine Duse was her great idol. (...) I decided to include Duse's photograph. There was a record player on the bookshelf. Marilyn, in a transparent negligee, leaned against it, listening with breathless dreaminess to a record. Her derrière was pointing toward Duse's immortal face. To me it was no sacrilege. It was my ironic comment on the shift of values in our civilization."

- Photos de Philippe Halsman -
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_halsman-010-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_halsman-011-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_halsman-011-2 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_halsman-012-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_halsman-021-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_halsman-021-1a  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_halsman-022-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_halsman-020-1 

- Marilyn & Halsman -
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_halsman-030-1 

- Planches Contact -
- Contact Sheet -
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_halsman-CS-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_halsman-CS-2  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_halsman-CS-3 


- En coulisses par Harold Lloyd -

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_HL-010-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_HL-011-1a 
  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_HL-011-1  
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_HL-012-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_HL-012-2 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_HL-021-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_HL-020-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_HL-022-1 

- Photographies en 3D -
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_HL-011-1-en_3D  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_HL-021-1-en_3D 


 - Déshabillé Rose -
Pink Negligee

Le photographe s'étonne aussi de l'aménagement: "Les étagères de Marilyn étaient pleines des livres les plus disparates - sur la religion, la science, l'histoire, la psychologie et les traductions de classiques français, russes et allemands. Cela aussi était surprenant et une bonne occasion de faire une image éducative. Ma photo suivante montrait la magnifique blonde, dans son déshabillé transparent, assise avec un livre sur ses genoux, travaillant avec nostalgie sur son développement intellectuel. C'était vraiment inspirant. (...) C'était la dernière photo du premier jour."

The photographer is also surprised by the layout: "Marilyn's bookshelves were full of the most disparate books -about religion, science, history, psychology, and translations of French, Russian, and German classics. That too was startling, and a good opportunity to make and educational picture. My next photograph showed the gorgeous blonde, in her transparent negligee, sitting with a book in her lap, wistfully working on her intellectual development. It was truly inspirationnal. (...) This was the last picture of the first day."

 - Photos de Philippe Halsman -
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee_pink-by_halsman-010-1a 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee_pink-by_halsman-010-2  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee_pink-by_halsman-010-2a  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee_pink-by_halsman-013-1b 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee_pink-by_halsman-011-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee_pink-by_halsman-012-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee_pink-by_halsman-013-1 


- En coulisse par Harold Lloyd -

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee_pink-by_HL-010-1-GF  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee_pink-by_HL-020-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee_pink-by_HL-020-1a 

- Photographie en 3D -
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee_pink-by_HL-010-2-en_3D 


 - Déshabillé autre -
Other Negligee

Philippe Halsman raconte: "Plus tard, entre deux interminables changements vestimentaires, elle apparut dans un négligé à demi transparant. Je la complimentai de ne pas avoir besoin de soutien-gorge. 'Mais, Phlippe', m'expliqua-t-elle, 'je vous ai déjà dit que je me bats contre la pesanteur'." 

Philippe Halsman recounts: "Later, between two endless changes of dress, she appeared in a half-transparent negligee. I complimented her on not needing a bra. 'But, Phlippe', she explained to me, 'I have already told you that I am fighting against gravity'. "

Séance inédite de Philippe Halsman
Unpublished session by Philippe Halsman

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee-by_halsman-010-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee-by_halsman-011-1  
  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee-by_halsman-011-1a  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee-by_halsman-011-1 

- Planche Contact -
- Contact Sheet -

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit03-negligee-by_halsman-CS-1 


 - Bonus -

Posé sur l'étagère: le prix Henrietta
de la "Meilleure jeune personnalité du box office 1951"
que Marilyn a reçu quelques jours plus tôt, le 26 janvier 1952

Placed on the shelf: the Henrietta Prize
for "Best Young Box Office Personality in 1951"
that Marilyn has received few days earlier, on January 26, 1952

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sitting02-negligee_black-by_halsman-012-1b  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sitting02-negligee_black-by_halsman-henrietta 


Pour Halsman, Marilyn "dépensait manifestement plus d'argent en livres et disques qu'en robes" tellement il fut étonné de découvrir sa garde robe minimaliste.

Liste des livres par étagères

Etagère 1 (du haut):
Un ennemi du peuple, pièce du norvégien Henrik Ibsen (1882)
The Open Self, du philosophe américain Charles William Morris (1948)
Une anthologie de la litterature noire américaine
Meilleures histoires courtes Russes

Mort d'un commis voyageur, pièce d'Arthur Miller (1949)
Feuilles d'herbe, receuil de poèmes de Walt Whitman (1855)
Something to live by, de Dorothea Simons Kopplin (1945)
The Poems and Fairy Tales of Oscar Wilde (1896)
Peace of Mind
? French for Travelers and Tourists

Snobs, de Russell Lynes (1950)
This is America
Crime et Châtiment, roman de Fiodor Dostoïevski (1867)
The Nature Mind, Norton
Age cannot wither, histoire de Duse et D'Annunzio par Harding

Etagère 2 (du milieu):
Clash by Night
L'idiot, roman de Fiodor Dostoïevski (1874)
Tortilla Flat, roman de John Steinbeck (1935)
La sagesse des sables, d'Antoine de Saint -Exupéry
Franz Schubert, biographie par Ralph Bates
Heroines of the modern stage, biography by Forrest Izard (1915)
Winesburg Ohio, Modern Library
Un Cyclone à la Jamaïque, roman de Richard Hughes (1929)
L'Adieu aux armes, roman d'Ernest Hemingway (1929)
Situation Normal, d'Arthur Miller (1944)
Leon Tolstoy, biographie par Simmons (1946)

Un tramway nommé Désir, pièce de Tennessee Williams (1947)

Etagère 3 (du bas):
Year 1949
Leonardo Da Vinci
Delacroix
Botticelli
Goya
Nana
, roman d'Emile Zola (1880)
Thirteen
, de Corwin (1940)
Conceptions scientifiques
, d'Albert Einstein (1950)
Madame Bovary
, roman de Gustave Flaubert (1857)
Le soleil se lève aussi
, roman d'Ernest Hemingway (1926)

Au sol:
Men of Music
Modern Living - The Best of the world's best books

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day1-sit02-negligee_black-by_HL-021-1b 

For Halsman, Marilyn "obviously was spending more money on books and records than on dresses" so he was surprised to discover her minimalist wardrobe.

List of books by shelves

Shelf 1 (on top):
An enemy of the people, a play by Norvegian Henrik Ibsen (1882)

The Open Self, from american philisopher Charles William Morris (1948)
An Anthology of American Negro Literature
Best Russian Short Stories

Death of a Salesman, play by Arthur Miller (1949)
Leaves of the grass, poetry collection by Walt Whitman (1855)
Something to live by, by Dorothea Simons Kopplin (1945)

The Poems and Fairy Tales of Oscar Wilde (1896)
Peace of Mind
? French for Travelers and Tourists

Snobs, by Russell Lynes (1950)
This is America
Crime and Punishment, novel by Fiodor Dostoïevski (1867)
The Nature Mind, Norton
Age cannot wither, the story of Duse and D'Annunzio by Harding

Shelf 2 (on middle):
Clash by Night
The Idiot, novel by Fiodor Dostoïevski (1874)
Tortilla Flat, novel by John Steinbeck (1935)

The Wisdom of the sands, by Antoine de Saint Exupéry (edition 1950)
Franz Schubert, biography by Ralph Bates
Heroines of the modern stage, biography by Forrest Izard (1915)
Winesburg Ohio, Modern Library
A high wind in Jamaica, novel by Richard Hughes (1929)
A Farewell to arms, novel by Ernest Hemingway (1929)
Situation Normal, by Arthur Miller (1944)
Leon Tolstoy, biography by Simmons (1946)
A Streetcar named Desire, novel by Tennessee Williams (1947)

Shelf 3 (down):
Year 1949
Leonardo Da Vinci
Delacroix
Botticelli
Goya
Nana, novel by Emile Zola (1880)
Thirteen, by Corwin (1942)
Out of my later years
, by Albert Einstein (1950)
Madame Bovary, novel by Gustave Flaubert (1857)
The Sun also rises, novel by Ernest Hemingway (1926)

On the floor:
Men of Music
Modern Living - The Best of the world's best books

+

Cités par Halsman / Quoted by Halsman:

Stanislavsky
My life in art
Main currents in American thought


 - Magazines -

Popular Hi-Fi, 10/1960 - GRANDE-BRETAGNE
1960-10-popular_hifi-UK  


© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand.  

Enregistrer

Enregistrer

20 février 2011

01/1952, Beverly Carlton Hotel - Séance LIFE, Jour 2: Démarche & Drive-In par Halsman

Deuxième jour de la séance photos de Marilyn Monroe avec le photographe Philippe Halsman en janvier 1952 dans le quartier près de son appartement du Beverly Carlton Hotel pour Life Magazine (voir Life 7 avril 1952 ).

Second day of Marilyn Monroe's photoshoot with photographer Philippe Halsman in January 1952 in the area near her apartment of the Beverly Carlton Hotel for Life Magazine (see Life 7 avril 1952 ). 


 - Séance de la Démarche -
The Walk Sitting

Philippe Halsman photographie Marilyn à l'extérieur, dans les rues de Beverly Hills, près de son appartement. Il la prend d'abord en photos sur S Canon Drive, l'une des avenues donnant sur le Beverly Carlton Hotel, immortalisant ainsi sa démarche qui deviendra célèbre par le film Niagara; il racontera (dans le magazine Photography de juin 1953 ): "Le lendemain, sur notre chemin pour aller déjeuner, j'en ai profité pour photographier la marche remarquable de Marilyn, essayant de saisir son étonnante ondulation turbinoïde. Je faisais toutes les expositions, car j'avais l'impression que, rythmiquement, au sommet de sa tortilité chantante, comme me faisant un clin d'œil, mais que je manquais constamment d'attraper ce clin d'œil. Avec une caméra, cela aurait été un jeu d'enfant, mais saisir l'essence de la démarche d'un seul coup, si cela était possible, exigeait la plus grande concentration perceptive".
Stanley Flink, correspondant du magazine Life, est présent lors de la séance.

Philippe Halsman photographs Marilyn outside, in the streets of Beverly Hills, near her apartment. He first takes pictures of her on S Canon Drive, one of the avenues leading to the Beverly Carlton Hotel, thus immortalizing her walk which will become famous in the film Niagara; he will relate (in magazine Photography from June 1953 ): "The next day, on our way to lunch, I took the opportunity of photographing Marilyn's remarkable walk, trying to catch its amazing turbinoid undulation. I made any exposures, for I had the feeling that, rhythmically, at the peak of its lilting tortility, it winked at me, but that I constantly missed catching the wink. With a movie camera it would have been child's play, but to seize the essence of the walk in one shot, if it was possible at all, demanded the utmost apperceptive concentration."
Stanley Flink, a Life correspondent, is present during the sitting.

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-010-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-011-1-by_halsman-1  
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-012-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-013-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-030-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-020-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-021-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-021-1-by_halsman-1a 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-031-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-031-2-by_halsman-1 


- Marilyn, Stanley Flink & Philippe Halsman -

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-020-1-by_halsman-1a


 - L'une des photographies sert de support publicitaire
pour le film  Troublez-moi ce soir  sorti sur les écrans USA le 18 juillet 1952 -
- One of the photographs serves as an advertising support for the film
Don't Bother to Knock released on screens in the USA on July 18, 1952 -

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-012-2  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-012-2-ad_dbtk 

- Ici, Marilyn à la Ray Anthony Party du 03 août 1952  -
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-012-2-ad 


Le magazine Life 7 avril 1952 compare Marilyn à Jean Harlow
Jean Harlow en couverture du Life du 3 mai 1937
Life magazine April 7, 1952 compares Marilyn to Jean Harlow
Jean Harlow on the cover of Life of May 3, 1937

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-012-1-by_halsman-1-GF  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-LIFE-05_03_1937 


- Dans la presse -

article - date et magazine inconnus
"The Walk that made Marilyn famous"

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting01-walk-article-1 


 - Séance du Drive-In -
The Drive-In Sitting

Philippe Halsman photographie ensuite Marilyn dans sa voiture, stoppée à un drive-in, dégustant un hamburger; il racontera (dans le magazine Photography de juin 1953): "Après le déjeuner, nous sommes allés dans un restaurant drive-in pour montrer que Marilyn était sexy même en mangeant."

Philippe Halsman then photographs Marilyn in her car, stopped at a drive-in, enjoying to eat a burger; he will relate (in Photography magazine in June 1953): "After lunch, we drove to a drive-in restaurant to show that Marilyn looks sexy even while eating."

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting02-drive_in-010-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting02-drive_in-011-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting02-drive_in-012-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting02-drive_in-020-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting02-drive_in-013-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting02-drive_in-014-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting02-drive_in-015-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting02-drive_in-021-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting02-drive_in-016-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting02-drive_in-030-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting02-drive_in-031-1-by_halsman-1 


- Planches Contact -
- Contact Sheet -

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting02-CS-1a 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting02-CS-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting02-CS-2 


© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand.  

20 février 2011

1951, Los Angeles - Marilyn au Beverly Carlton Hotel

Diverses séances photos de Marilyn Monroe, organisées dans son appartement du Beverly Carlton Hotel en 1951

Various photoshoots of Marilyn Monroe, organized in her apartment at the Beverly Carlton Hotel in 1951


Marilyn Monroe en chemisier satin et jupe droite crayon
Marilyn Monroe in satin blouse and pencil straight skirt 

- photographies non créditées -
- uncredited photographs -

1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_blouse-010-1 
Marilyn tient la partition de "I've got you under my skin",
un standard du répertoire de Frank Sinatra.
Marilyn holds the sheet music for "I've got you under my skin",
a standard from Frank Sinatra's repertoire.

 1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_blouse-010-2  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_blouse-010-1getty  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_blouse-011-1 
1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_blouse-012-1  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_blouse-013-1 


Marilyn Monroe en robe peignoir en satin, brodée de ses initiales "MM" (1)
Marilyn Monroe in a satin bathrobe, embroidered with her initials "MM" (1)

- photographies non créditées -
- uncredited photographs -

1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-010-1  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-011-1a  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-011-1 
1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-010-1a 

- - - - Dans la presse - - - -

- photographies de Movie Teen, 09/1951 - USA
magazine Movie Teen, 09/1951  -
 

1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-010-1-mag-1951-09-movie_teen  1951-09-movie_teen-legend-8 

- reportage photographique Television and Screen Guide, 08/1951 - USA
1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-mag-1951-08-TV_Screen_Guide-p56  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-mag-1951-08-TV_Screen_Guide-p57  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-mag-1951-08-TV_Screen_Guide-p59  
1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-mag-1951-08-TV_Screen_Guide-cover  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-mag-1951-08-TV_Screen_Guide-p00

Pas de crédit photographique précis pour cette série de photos
Les photographes attitrés du magazine sont Joe Shere et Larry Barbier Jr

 No specific photo credit for this series of photos
The magazine's staff photographers are Joe Shere and Larry Barbier Jr


Marilyn Monroe en robe peignoir en satin, brodée de ses initiales "MM" (2)
Marilyn Monroe in a satin bathrobe, embroidered with her initials "MM" (2)

 Photographies de Earl Theisen

1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-by_earl_theisen-010-1 
1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-by_earl_theisen-011-1 

- - - - Dans la presse - - - -

1- photographie de Look, 23/10/1951 - USA
magazine Look 23/10/1951  -
2- photographie de Filmland, 04/1952 - USA
- magazine Filmland 04/1952 -
1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-by_earl_theisen-010-mag-1951-10-23-LOOK  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-by_earl_theisen-011-mag-1952-04-US_Filmland 

- - - - -

 Photographies de John Florea

Marilyn lit / Marilyn reads
« The Poetry and Prose of Heinrich Heine »

1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-by_john_florea-010-1a 
1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-by_john_florea-010-1getty  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-by_john_florea-011-1 
1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-by_john_florea-012-1  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-by_john_florea-013-1 

colorisations
1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-by_john_florea-010-1color3 
1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-by_john_florea-010-1color  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_satin_bathrobe-by_john_florea-010-1color2 


Marilyn Monroe en chemise et blue jean's
Marilyn Monroe in shirt and blue jeans

 Photographies de John Florea

Marilyn lit / Marilyn reads
"War and Peace",
"Leaves of Grass" &
"How to develop your thinking ability"

1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_jeans-by_john_florea-012-1a 
 1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_jeans-by_john_florea-011-1  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_jeans-by_john_florea-010-1  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_jeans-by_john_florea-012-1 
1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_jeans-by_john_florea-013-1 
1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_jeans-by_john_florea-014-1  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_jeans-by_john_florea-014-2  1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_jeans-by_john_florea-015-1 
1951-LA-Beverly_Carlton_Hotel-in_jeans-by_john_florea-015-1a   


© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand. 

20 février 2011

1951, Californie - Marilyn dans une villa par John Florea

Portraits de Marilyn Monroe en 1951 dans une villa en Californie
Photographies de John Florea

Portraits of Marilyn Monroe in 1951 in a villa in California
Photographs by John Florea


Séance "Combinaison rose"
Séance surnommée "Fin de la piste de ski" par le magazine Photography

Sitting "Pink long johns"
sitting named "End of a ski trail" by Photography magazine

1951-CA-body_pink-010-1-end_ski_trail-by_john_florea-1 
1951-CA-body_pink-010-2-end_ski_trail-by_john_florea-1 
1951-CA-body_pink-010-2-end_ski_trail-by_john_florea-1a  1951-CA-body_pink-011-1-end_ski_trail-by_john_florea-1a  1951-CA-body_pink-012-1-end_ski_trail-by_john_florea-1b 
1951-CA-body_pink-011-1-end_ski_trail-by_john_florea-1 
1951-CA-body_pink-012-1-end_ski_trail-by_john_florea-1  1951-CA-body_pink-012-1-end_ski_trail-by_john_florea-1a  
1951-CA-body_pink-013-1-end_ski_trail-by_john_florea-1a  

- Dans la presse -

Esquire, 09/1951 - USA
1951-CA-body_pink-mag-1951-09-esquire-cover 
1951-CA-body_pink-mag-1951-09-esquire-mm1  1951-CA-body_pink-mag-1951-09-esquire-mm1a  

Photography, 05/1952 - USA
1951-CA-body_pink-mag-1952-05-photography-usa-1  1951-CA-body_pink-mag-1952-05-photography-usa-p1  1951-CA-body_pink-mag-1952-05-photography-usa-p2  

- Magazines -

Photography, 07/1952 - AUSTRALIE
1951-CA-body_pink-mag-1952-07-Photography_australia-1 
1951-CA-body_pink-mag-1952-07-Photography_australia-2 

Eye, 02/1953 - USA
Picture Life, 04/1954 - USA
Picture Digest, 02/1956 - USA

1951-CA-body_pink-mag-1953-02-eye-usa  1951-CA-body_pink-mag-1954-04-picture_life-usa  1951-CA-body_pink-mag-1956-02-picture_digest-usa  


Séance "Maillot une pièce"

Sitting "One-piece swimsuit"

1951-CA-body-010-1-by_john_florea-1b 
1951-CA-body-010-1-by_john_florea-1  1951-CA-body-011-1-by_john_florea-1  1951-CA-body-012-1-by_john_florea-1 
1951-CA-body-011-1-by_john_florea-1b 
1951-CA-body-012-1-by_john_florea-1b 
1951-CA-body-020-1-by_john_florea-1b  1951-CA-body-020-2-by_john_florea-1  
1951-CA-body-020-1-by_john_florea-1 

- Dans la presse -

Eye, 09/1953 - USA (extraits)
mag-1953-09-eye-vol03-num09-cover 
mag-1953-09-eye-vol03-num09-p04-05  mag-1953-09-eye-vol03-num09-p08-09 


© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand.

19 février 2011

01/1952, Beverly Carlton Hotel - Séance LIFE, Jour 2: Gym par Halsman

Deuxième jour de la séance photos de Marilyn Monroe avec le photographe Philippe Halsman en janvier 1952 chez elle, dans son appartement au Beverly Carlton Hotel pour Life Magazine (voir Life 7 avril 1952 ).

Second day of Marilyn Monroe's photoshoot with photographer Philippe Halsman in January 1952 at her home, in her apartment at the Beverly Carlton Hotel for Life Magazine (see Life 7 avril 1952 ).


- Séance de Gym -
Gym Sitting

Après avoir été en ville dans les rues de Beverly Hills ( voir la séance Démarche & Drive-In ), Philippe Halsman et Marilyn rentrent chez elle; il pense faire ici sa dernière séance photos avec elle, dans l'entrée de sa chambre qu'elle occupe au Beverly Carlton Hotel; il avait remarqué la veille en entrant chez elle les haltères au sol, sur lesquelles il avait failli trébucher, racontant: "Par terre, il y avait deux haltères. Je lui demandai si elle les utilisait. 'Oui' me répondit-elle, 'je me bats contre la pesanteur'."
La séance photos prend place, tel qu'il le racontera (dans le magazine Photography de juin 1953 ): "Nous avons emmené les flashes dans sa chambre, et avec un éclairage indirect, je l'ai photographiée en train de faire de l'exercice avec des haltères, rampant sur le sol, se tenant sur la tête et faisant des pompes et des poiriers. Je pensais que ce serait la dernière série de photos." Car finalement au moment de partir, il fera une séance improvisée de Marilyn dans les escaliers (voir la séance Entretien & Escaliers ).
Marilyn s'est ainsi vêtue simplement, d'un haut de maillot de bain éponge en forme de triangle (qu'elle a porté dans d'autres séances avec divers photographes) et d'un blue jeans (à l'époque le jeans était surtout porté pour faire du sport).

After having being in town in the streets of Beverly Hills (see the sitting Walk & Drive-In ), Philippe Halsman and Marilyn return at her  home; he plans to do his last photoshoot here with her, in the entrance to her room she occupies at the Beverly Carlton Hotel; he has noticed the day before when he entered the dumbbells on the floor, on which he has almost tripped, telling: "On the floor, there were two dumbbells. I asked her if she used them. 'Yes' she answered me,' I am fighting against gravity."
The shooting takes place, as he will relate (in magazine Photography from June 1953 ):
"We took the speedlights to her room, and with indirect lighting I photographed her exercising with dumbbells, crawling on the floor, standing on her head, and doing pushups and handstands. I thought this would be the last set of pictures."

Because finally when it is time to leave, he will have an improvised session with Marilyn on the stairs (see the sitting Interview & Stairs ).
Marilyn is thus dressed simply, in a triangle-shaped terrycloth swimsuit top (which she wears in other photoshoots with various photographers) and blue jeans (at the time, jeans were mostly worn to do sports).

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-010-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-011-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-012-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-012-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-020-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-030-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-041-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-042-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-040-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-042-1-by_halsman-1a 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-043-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-043-1-by_halsman-2  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-043-2-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-044-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-044-2-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-050-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-045-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-046-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-046-1-by_halsman-1c 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-051-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-051-2-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-051-3-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-051-3-by_halsman-1c 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-051-4-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-051-5-by_halsman-1a 


- Marilyn & John Baird, l'assistant de Halsman -

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-set-with_John_Baird-1 


- Planche Contact -
- Contact Sheet -

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-CS-01-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-CS-02-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-CS-03-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting03-gym-CS-04-by_halsman-1 


- Magazine -

Le Ore, 29/08/1953 - ITALIE

1953-08-29-le_ore-it 


© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand.  

19 février 2011

01/1952, Beverly Carlton Hotel - Séance LIFE, Jour 2: Entretien & Escaliers par Halsman

Deuxième jour de la séance photos de Marilyn Monroe avec le photographe Philippe Halsman en janvier 1952 chez elle, dans son appartement au Beverly Carlton Hotel pour Life Magazine (voir Life 7 avril 1952 ).

Second day of Marilyn Monroe's photoshoot with photographer Philippe Halsman in January 1952 at her home, in her apartment at the Beverly Carlton Hotel for Life Magazine (see Life 7 avril 1952 ).


- Séance de l'Entretien -
Interview Sitting

Philippe Halsman photographie l'approche de Marilyn face à un entretien de travail; il a cette fois-ci scénarisé la séance photos, tel qu'on le découvre par ses annotations sur chacun d'entre elles, découpées ainsi en différentes phases: 1- Approche , 2- Plongée du bassin vers l'ennemi, 3/4- Prise de positions de combat, 5- Plastron, 6- Attaque, 7- Assaut final.
Le conseil de Marilyn paru dans l'article de Life: "Il n'est pas nécessaire d'utiliser votre voix d'une manière particulière. Si vous pensez à quelque chose de sexy, la voix va naturellement de pair."

Philippe Halsman photographs Marilyn's approach to a job interview; this time he scripted the photoshoot, as we can see from his annotations on each of them, divided into different phases: 1- Approach , 2- Pelvis thrust at the enemy, 3/4- Taking battle positions, 5- Breastwork, 6- Attack, 7- Final assault.
The Marilyn's advice published in Life article: "It isn't necessary to use your voice in any special way. if you think something sexy, the voice just naturally goes along."

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-010-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-020-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-030-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-030-1-by_halsman-1b  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-041-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-030-1-by_halsman-1a 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-040-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-050-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-060-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-060-1-by_halsman-1a 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-070-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-080-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-070-1-by_halsman-1b  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-080-1-by_halsman-1b 


Une pile de magazine est posée derrière Marilyn:
on y voit le magazine TIME du 28 janvier 1952
livrant ainsi une indication sur la date de cette séance

A stack of magazines is placed behind Marilyn:
we see the TIME magazine from January 28, 1952
thus providing an indication of the date of this session

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-050-1-by_halsman-1a  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-TIME-1952-01-28-cover-1  


- Dans la presse -

Le Life du 07/04/1952, reprend la mise en scène de
"Marilyn démontre son approche du travail"
The Life from 04/07/1952, takes the scenrio of
"Marilyn demonstrates her approach to a job"
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-mag-1952-04-07-LIFE 

Autre article décrivant "L'approche de Marilyn aux hommes"
pour postuler à un travail. Elle utilise son corps et sa voix.
Other article describing "MM's approach to men"
to apply a job. She uses her body and her voice.
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-interview-mag-article-1 


- Séance des Escaliers -
Stairs Sitting

Ayant terminé ses séances photos avec Marilyn, le photographe (accompagné de son assistant John Baird et de Stanley Flink, éditeur de Life) s'en vont. En partant, Marilyn se penche dans les escaliers pour le saluer; Halsman racontera (dans le magazine Photography de juin 1953 ): "Nous avons remballé notre équipement et l'avons transporté dans les escaliers. Levant les yeux, j'ai vu Marilyn se pencher par-dessus la balustrade pour nous voir partir. Cela ressemblait à une photographie bien composée. J'ai interpellé: "Attends !" et j'ai ouvert mon Rollei pour prendre encore deux douzaines de photos d'elle là."

Having finished his photoshoots with Marilyn, the photographer (accompanied by his assistant John Baird and editor of Life Stanley Flink) leave. When leaving, Marilyn leans down the stairs to say goodbye; Halsman will relate (in magazine Photography from June 1953 ): "We packed our equipment and carried it down the stairs. Looking up, I saw Marilyn leaning over the railing to see us off. It looked like a well-composed photograph. I called "hold it !" and opened my Rollei to take another two dozen shots of her there."

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-stairs-010-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-stairs-020-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-stairs-030-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-stairs-021-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-stairs-031-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-stairs-032-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-stairs-033-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-stairs-030-1-by_halsman-1a  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-stairs-040-1-by_halsman-1  1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-stairs-042-1-by_halsman-1 
1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-stairs-041-1-by_halsman-1 


- Planche Contact -
- Contact Sheet -

1952-01-Beverly_Carlton_hotel-day2-sitting04-stairs-CS-by_halsman-1 


© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand.

19 février 2011

1953 Glamour Sitting par John Florea

Portraits studio de Marilyn Monroe en 1953
Photographies attribuées à John Florea
Série "Nuisette transparente"

1953_by_florea_glamour_010_1 1953_by_florea_glamour_011_1 1953_by_florea_glamour_012_2
1953_by_florea_glamour_012_1 1953_by_florea_glamour_012_3 1953_by_florea_glamour_013_1
1953_by_florea_glamour_014_1 1953_by_florea_glamour_031_1 1953_by_florea_glamour_030_1

> couvertures de magazines:
1953_by_florea_glamour_mag_pinups_1955_cover 1953_by_florea_glamour_mag_AM mag_picturescope_1955_may_cover

 

19 février 2011

1953 Black Body Stocking

Portraits studio de Marilyn Monroe en 1953
Photographies de Phil Burchman ou John Florea
Série "Body noir"

1953_by_florea_blackbody_010_1 1953_by_florea_blackbody_020_2 1953_by_florea_blackbody_020_1
1953_by_florea_blackbody_030_1 1953_by_florea_blackbody_031_2 1953_by_florea_blackbody_032_1 1953_by_florea_blackbody_032_2 

lot1144-H3257-L78854662  1953-by_florea-1 


> couvertures de magazines:
1953_by_florea_blackbody_mag_photoplay_1955_july 1953_by_florea_blackbody_mag_see_1955_july

 

19 février 2011

1953 - Portraits de Marilyn en body dentelle noire par Florea

Portraits studio de Marilyn Monroe en 1953, des portraits publicitaires de la 20th Century Fox; dont l'une des photographies (avec la boîte de chocolats) est publiée initialement dans le magazine américain Collier's (du 27 juin 1953) -magazine pour lequel travaille le photographe John Florea- pour promouvoir les films Les hommes préfèrent les blondes que Marilyn a terminé de tourner en mars 1953, et Comment épouser un millionnaire dont elle débute le tournage quelques jours après.
Photographies de John Florea, avec la participation du photographe Gene Trindl.

Studio portraits of Marilyn Monroe in 1953, publicity portraits of the 20th Century Fox; one of the photographs (with the box of chocolates) is originally published in the American magazine Collier's (June 27, 1953) -magazine for which the photographer John Florea works- to promote the films Gentlemen Prefer Blondes that Marilyn has finished shooting in March 1953, and How to marry a millionaire that she begins filming some days after.
Photographs by John Florea, with the participation of photographer Gene Trindl.


Série "Body en dentelle noire"
Sitting "Black lace bodysuit"


Séance de la pose "sur socle"
Session of the pose "on pedestal"

1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-010-1-by_florea-1a 
1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-010-1-by_florea-1  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-010-1-by_florea-2  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-011-1-by_florea-1 
1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-012-1-by_florea-1  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-013-1-by_florea-1  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-013-1-by_florea-1fox 
1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-013-1-by_florea-1b  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-014-1-by_florea-1  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-015-1-by_florea-1 

1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-020-1-by_florea-1  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-021-1-by_florea-1a 

- En coulisses: le photographe Gene Trindl dirige Marilyn -
- Behind the scenes: photographer Gene Trindl directs Marilyn -
1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-MM_with_Trindl-010-by_florea-1  


- Magazines -

Brief, 12/1953 - USA
Sunday Mirror, 03/1954 - GB
Iso Kalle, 1954 - FINLANDE

1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-mag-1953-12-brief-usa  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-mag-1954-03-sunday_mirror-uk  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-mag-1954-iso_kalle-finlande 

Paris Frou-Frou, 1954 - FRANCE
Focus, 1955 - USA 
Inside Hollywood Annual, 1955 - USA

1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-mag-1954-Paris_frou_frou-france  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-mag-1955-focus-usa  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-mag-1955-Inside_Hollywood_Annual-us 

Screen Annual, 1955 - USA
Ricu Ritas, 1956 - ARGENTINE 
Coquetel, 15/02/1958 - BRESIL

1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-mag-1955-screen_annual-usa  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-mag-1956-Ricu_Ritas-argentine  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-pedestal-mag-1958-02-15-Coquetel-bresil 


Séance de la pose "en fourrure"
Session of the pose "in fur"

1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-fur-011-1-by_florea-1 
1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-fur-010-1-by_florea-1955_Movie_Life  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-fur-020-1-by_florea-1  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-fur-020-1-by_florea-1a 

- En coulisses: le photographe Gene Trindl dirige Marilyn -
des sacs de la boutique Saks Fifth Avenue (de New York) sont au sol
- Behind the scenes: photographer Gene Trindl directs Marilyn -
bags from the Saks Fifth Avenue store (in New York) are on the floor

1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-fur-MM_with_Trindl-010-1-by_florea-1a 
1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-fur-MM_with_Trindl-010-1-by_florea-1  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-fur-MM_with_Trindl-011-1-by_florea-1 
1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-fur-MM_with_Trindl-011-1-by_florea-1a  


- Magazines -

Photoplay Pinups, 1953 - USA
Tempo, 27/12/1955 - USA
Modern Screen Pin-Ups, 1955 - USA

1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-fur-mag-1953-photoplay  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-fur-mag-1955-12-27-tempo  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-fur-mag-1955-modern_screen-pinups-cover-1 

Photoplay, 09/1975 - USA
Los Angeles Times, article 10/08/1986 - USA

1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-fur-mag-1975-09-photoplay  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-fur-mag-1986-08-10-LA_times 


Séance de la pose avec "la boîte de chocolats"
Session of the pose with "the box of chocolates"

1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-chocolate-010-1-by_florea-1a 
1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-chocolate-010-1-by_florea-1  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-chocolate-011-1-by_florea-1  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-chocolate-020-1-by_florea-1a 
1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-chocolate-012-1-by_florea-1 
1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-chocolate-020-2-by_florea-1a  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-chocolate-020-3-by_florea-1 
1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-chocolate-020-2-by_florea-1b 
1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-chocolate-021-1-by_florea-1a  1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-chocolate-022-1-by_florea-1a 

- photographie publiée dans Collier's du 27/06/1953 -
- photograph published in Collier's from 06/27/1953 -
1953-06-COLLIERS_sitting-Black_Lace-chocolate-020-1-by_florea-1b  

(> 27/06/1953 Collier's )
(> 09/1953 Eye )


- La nuisette en dentelle -

1953_by_florea_blackdentelle_nuisette 


© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand.

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Visiteurs
Depuis la création 5 664 621
Derniers commentaires
Marilyn sur le web

BLOG-GIF-MM-GPB-1 
Une sélection de sites web

Blog - The Marilyn Report 
Blog - The Marilyn Archive 
Blog - Tara Hanks

  Mesmerizing Marilyn Monroe
Marilyn From the 22nd Row

Collection Greg Schreiner
Collection Scott Fortner
Collection Peter Schnug

Marilyn Geek
Fan Club The Marilyn Remembered

Blog - MM Books
Blog - Marilyn Monroe Animated Gifs 
Instagram Official Marilyn Monroe

Instagram - Silver Technicolor 
Instagram - Marilynraresig

Tumblr - The Marilyn Monroe Visual Vault 
Tumblr - Infinite Marilyn 
Tumblr - Always Marilyn Monroe 
Tumblr - Marilyn in High Quality 
Tumblr - Marilyn Monroe Archive 
Tumblr - Our Girl Marilyn 

Perfectly Marilyn Monroe

Crazy For Marilyn 
Crazy For You
Crazy For You 2

La presse
Blog - Marilyn Cover Girl 
Blog - La MM que j'aime 
Magazines - Famous Fix 

Magazines - Pinterest Lorraine Funke

Archives presse USA - Newspapers 
Archives presse Australia - Trove
Archives presse - Internet Archive 
Archives presse - Lantern

Archives presse - Media History Digital Library 
Archives - Gallica BNF 

Archives magazines - Magazine Art 
LIFE photo archive 
LIFE magazines 

LIFE articles 
Collier's - Unz Review 
Esquire Classic 
Bravo Posters 
Paris Match

 Agence Photos 
Magnum  
Getty images 
mptv images 
Keystone
 profimedia
ullstein bild
Redux Pictures
Roger Viollet
Shutterstock 
topfoto
picryl
iStock by Getty 
Bridgeman images 
AP Images 

Album 

 Photographes 
All About Photo  
Listing Photographes du XXeme 
Allan Grant 
Bernard of Hollywood - instagram 
Bert Stern 
Bill Ray 
Bob Willoughby 
Carl Perutz 
Douglas Kirkland - website 
 Douglas Kirkland - instagram 
Elliott Erwitt - website 
Elliott Erwitt - instagram 
Ernst Haas 
Eve Arnold - website 
Eve Arnold - instagram 
George Barris - website 
George Barris - instagram 
Harold Lloyd  
Henri Dauman 
Jock Carroll 
Lawrence Schiller 
Leigh Wiener 
Nickolas Muray 
Phil Stern 
Philippe Halsman - website 
Philippe Halsman - instagram  
Richard Avedon - website 
Richard Avedon - instagram 
Sam Shaw - website 
Sam Shaw - instagram  
Weegee Arthur Fellig 

Milton H Greene
Milton H Greene - website 
Milton H Greene - instagram 
MHG The Archives Licensing  
The archives LLC - tumblr

Video Archives 
INA 
British Pathé  
ITN Archive

Paramount & Pathé Newsreel

Culture 
aenigma 
The Blonde at the Film 
Tumblr - Weirland TV
Dr Macro's HQ scans 
Pulp International 
Stirred Straight Up 

BLOG-GIF-MM-KOREA-1 

Sites communautés
Irish Marilyn Monroe Fan Club
listal
The Place 
Who's Dated Who 
Films - imdb 
Films - Classic Movie Hub 
Bio - Wikipedia fr  
Dossiers - FBI Records

 Marilyn Friends
Mona Rae Miracle
Joe DIMaggio
Arthur Miller
Yves Montand 
Montgomery Clift 
Clark Gable 
Marlon Brando 
Jane Russell 
Rock Hudson 
Dean Martin 
Frank Sinatra 
Ava Gardner 
Ralph Roberts 
George Fisher
Joan Crawford
Jeanne Carmen 
Travilla Style - blog 
The Actors Studio