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Divine Marilyn Monroe
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DIVINE MARILYN

Marilyn Monroe
1926 - 1962

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8 novembre 2011

Fin 1953, San Francisco - Marilyn et des amis de DiMaggio

Fin de l'année 1953, Marilyn Monroe rend visite aux voisins de Marie DiMaggio - soeur de Joe - à San Francisco. Sur l'une des photographies, Helen Rizzo, la maîtresse de maison, est assise à côté de Marilyn et la tient par le cou. Sur l'autre photographie, c'est la soeur d'Helen, Rose, venue spécialement de New York pour voir Marilyn, qui la regarde étonnemment.
Au dos de l'une des photos, Helen a écrit: "Marilyn avait une éruption cutanée sur le visage à l'époque et ne voulait pas être photographiée, mais Rose a insisté. Marilyn accepta tant que cela restait en noir et blanc". 

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End of the year 1953: Marilyn Monroe visits the neighbors of Marie DiMaggio - Joe's sister - in San Francisco. On the one photograph, Helen Rizzo, the housewife, is sat next to Marilyn, given to her an affectionate hug. On the other photograph, that's Rose, the sister of Helen, who came specially from New York to see Marilyn, who looks at her stunningly. 
On the back of the photo, Helen wrote: “Marilyn had a rash on her face at the time and didn’t want to be photographed, but Rose insisted. Marilyn agreed as long as it was black & white.”


> source: lire l'article Marilyn Monroe, Baby Sitter


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copyright text by GinieLand.

21 mai 2009

26 & 27/06/2009, Julien's, "Summer Sale": Vente et Catalogue

juliens_2009_coverCatalogue de la vente aux enchères "Julien's Summer Sale" de Julien's Auction qui aura lieu les 26 et 27 juin 2009.
Jusqu'à cette date, une exposition de tous les objets aura lieu du 13 au 25 juin 2009 à Las Vegas, dans le Nevada, au Planet Hollywood Resort Casino.
Il y a 261 lots concernant Marilyn Monroe (compris entre le lot n°653 et le lot n°928).
.
Catalog of the auction "Julien's Summer Sale" by Julien's Auction which will take place on June 26 and 27, 2009.
Until then, an exhibition of all items will take place June 13-25, 2009 in Las Vegas, Nevada at the Planet Hollywood Resort Casino.
There are 261 lots concerning Marilyn Monroe (between lot n°653 and lot n° 928).


Le Catalogue Julien's Auctions coûte $50.00
avec présentation de tous les objets mis aux enchères

(commandez-le en ligne sur le site JuliensAuction)
Les lots sont en consultation sur julienslive
Le résultat de l'enchère à consulter sur juliensauction

>> Pour d'autres informations complémentaires, allez sur cette page du site Julien's Auction où vous pouvez aussi consulter gratuitement (et télécharger) le catalogue en format pdf


> pages du catalogue
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-  Les lots -

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30 juillet 2011

Marilyn Revisited

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article publié sur washingtonsquarehotel.com  en juillet 2011

marilynExhibit_03De juillet au premier lundi de septembre 2011 (qui correspond au "Labour Day" aux Etats-Unis), une exposition des photographies de Marilyn Monroe par Murray Garrett est organisée au Washington Square Hotel situé à Greenwich Village, dans New York City.

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21 novembre 2011

Julien's Auction 12/2011 - Joseph Jasgur partie 5

lot n°679: MARILYN MONROE PHOTOGRAPH BY JOSEPH JASGUR
A black and white photograph of Marilyn Monroe taken by Joseph Jasgur in 1946. Gelatin silver print. Printed by the artist. Artist’s stamp on mount verso. 13 1/4 by 10 1/2 inches, mounted
Estimate: $500 - $700
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lot n°680: MARILYN MONROE PHOTOGRAPHS BY JOSEPH JASGUR
Two black and white photographs of Marilyn Monroe and Blue Book Models taken by Joseph Jasgur in 1946. Gelatin silver prints. Printed by the artist. Each with artist’s stamp on mount verso. 10 by 8 inches each, mounted
Estimate: $600 - $800
lot64217 lot64218


lot n°681: MARILYN MONROE JOSEPH JASGUR NEGATIVES AND COPYRIGHT
Four Joseph Jasgur black and white negatives of Marilyn Monroe taken in 1946. Prints of this photograph are included in lots 679 and 680. Copyrights to this image will be transferred to the winning bidder. 5 by 4 inches each
Estimate: $1 500 - $2 500
 
lot64219 


lot n°682: MARILYN MONROE JOSEPH JASGUR NEGATIVES AND COPYRIGHT
Three Joseph Jasgur black and white negatives of Marilyn Monroe taken in 1946. A print of this photograph is included in lot 680. Copyrights to this image will be transferred to the winning bidder. 5 by 4 inches each
Estimate: $1 500 - $2 5
00
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lot n°683: MARILYN MONROE JOSEPH JASGUR NEGATIVES AND COPYRIGHT
Three Joseph Jasgur black and white negatives of Marilyn Monroe taken in 1946. A print of this photograph is included in lot 684. Copyrights to this image will be transferred to the winning bidder. 5 by 4 inches each
Estimate: $1 500 - $2 5
00
lot64221 


lot n°684: MARILYN MONROE PHOTOGRAPH BY JOSEPH JASGUR
A black and white photograph of Marilyn Monroe taken by Joseph Jasgur in 1946. Gelatin silver print. Printed by the artist. Artist’s stamp on mount verso. 8 by 10 inches, mounted
Estimate: $400 - $6
00
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lot n°685: MARILYN MONROE PHOTOGRAPHS BY JOSEPH JASGUR
Two black and white photographs of Marilyn Monroe taken by Joseph Jasgur in 1946. Gelatin silver prints. Printed by the artist. One is signed in ink lower right, each with artist’s stamp on mount verso. 10 by 8 inches each, mounted
Estimate: $600 - $8
00
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lot n°686: MARILYN MONROE JOSEPH JASGUR NEGATIVES AND COPYRIGHT
Two Joseph Jasgur black and white negatives of Marilyn Monroe taken in 1946. A print of this photograph is included in lot 685. Copyrights to this image will be transferred to the winning bidder. 5 by 4 inches each
Estimate: $1 500 - $2 5
00
lot64225 


 lot n°687: MARILYN MONROE JOSEPH JASGUR NEGATIVES AND COPYRIGHT
Three Joseph Jasgur black and white negatives of Marilyn Monroe taken in 1946. A print of this photograph is included in lot 685. Copyrights to this image will be transferred to the winning bidder. 5 by 4 inches each
Estimate: $1 500 - $2 5
00
lot64226

6 janvier 2012

Décès de la photographe Eve Arnold

Eve Arnold, un regard sans concession
Publié le 6/1/2012,
en ligne
sur liberation

Disparition. Première femme à avoir rejoint l’agence Magnum en 1951, la photographe est morte à 99 ans.

libearnold
Marilyn à New York en 1956, pour la sortie du film «le Prince et la danseuse».
© Eve Arnold, Magnum

Eve Arnold est morte hier (mercredi 4 janvier 2012) à Londres, dans une maison de retraite. Elle avait 99 ans. Première femme à rejoindre l’agence Magnum en 1951, l’Américaine fut une photographe légendaire, tout autant par la qualité de ses reportages que par sa ténacité - comme les photojournalistes de cet âge d’or - à être au cœur de ses sujets. Presque dans leur ombre. Comme lorsqu’elle immortalisa la fragilité transparente de Marilyn Monroe sur le tournage des Misfits, film culte de John Huston, dans un corps-à-corps d’une grande sensualité, sous la lumière surnaturelle du désert du Nevada.

Visa. «Je pensais qu’elle avait un don devant l’objectif, mais ce don s’est révélé être du génie», confiera-t-elle un jour, toujours ravie d’évoquer la mémoire de celle qui la fit connaître au grand public. Il n’y eut pas que Marilyn. Le cinéma, ses stars et leurs péchés mignons, de Joan Crawford à Elizabeth Taylor, constitueront l’un de ses thèmes préférés, car elle avait un goût certain pour la mise en scène.

Née le 21 avril 1912 à Philadelphie (Pennsylvanie), Eve Arnold est la fille d’immigrants russes (le père était rabbin), qui eurent neuf enfants. Elle prit ses premières photos en 1946 avec un Rolleicord offert par son petit ami, avant d’étudier, en 1948, à la New School for Social Research de New York sous la direction d’Alexei Brodovitch, tête chercheuse du Harper’s Bazaar. Son sujet d’études : Harlem. Qui lui vaut les félicitations de son professeur et un visa pour continuer… La reconnaissance viendra très vite, dès 1951, grâce au Picture Post qui la propulse tout en haut de l’affiche. Elle a de la chance, surtout du cran, et il en faut dans le monde si masculin de la photographie, où ses confrères, avec leurs Leica, occupent beaucoup de place.

Après son ancrage à l’agence Magnum, tout sourit à Eve Arnold, femme curieuse qui aborde de multiples sujets, de la maternité à la convention républicaine, de Mrs Kennedy à Margaret Thatcher, sans oublier son célèbre portrait de Malcolm X avec chapeau, de profil.

Poignant. Surtout, elle commence à voyager : Cuba, Chine, Afghanistan, et ne cesse d’enregistrer, ici et ailleurs, la condition humaine dans sa diversité. Les riches dans leurs voitures rutilantes. La reine Elizabeth d’Angleterre enveloppée d’un nuage bleu. Les top modèles. Le quotidien de ceux qui n’ont rien sur le dos. Comme ces deux gosses à Porto Rico, qu’elle isole en 1968. Un instant poignant et d’une grande douceur, fidèle à sa ligne de vue : ne jamais baisser les yeux sur la misère du monde.

Pourtant, Eve Arnold ne se sentait jamais vraiment satisfaite de ses photographies, comme elle le confia à Amanda Hopkinson dans le Guardian, ajoutant : «C’est la frustration qui m’a fait avancer.». Mais elle sut donner à ses photographies tout ce que la vie lui avait appris : «J’ai été pauvre et j’ai voulu documenter la pauvreté ; j’ai perdu un enfant et j’étais obsédée par la naissance ; j’étais intéressée par la politique et je voulais savoir comment nos vies en étaient affectées ; je suis une femme et je voulais tout savoir sur les femmes.»

13 octobre 2012

Marilyn Monroe livre + dvd

Marilyn Monroe
Coffret livre + dvd
Auteur: Marie Clayton

book50_meannivDate de sortie: 20 juillet 2012
Relié 255 pages
Langue: français

Éditeur: Parragon Books
DVD- Documentaire 60 minutes
Prix éditeur: 28,90 euros 
ISBN-10: 1445484595
ISBN-13: 978-1445484594
Ou le commander ? sur amazon  / version en anglais à 10 Euros sur bookdepository

Présentation de l'éditeur:
Tous ces mots décrivent Marilyn Monroe, et ce coffret est un hommage à sa vie extraordinaire. Le présent ouvrage retrace la vie de cette icône du cinéma : depuis ses modestes débuts alors qu'elle s'appelait encore Norma Jeane et ses premiers pas à Hollywood, jusqu'à ses relations avec certains des hommes les plus célèbres d'Amérique et son succès sur grand écran. Le DVD inclut une fascinante collection de photographies et de vidéos qui illustrent son parcours à la vie comme à la scène, jusqu'à sa mort en 1962. Cinquante ans après sa disparition, Marilyn reste l'une des stars les plus aimées et admirées du vingtième siècle, et laisse non seulement le souvenir d'une beauté fabuleuse personnifiant le glamour hollywoodien, mais aussi celui d'une actrice talentueuse.


Mon Avis en Bref...  5/10
Je l'ai feuilleté en librairie: le livre est intéressant par son contenu (exhaustif et ordonné en chapitres chronologiques sur la vie de Marilyn) et richement illustré. Les points négatifs: le format (plutôt petit pour un livre de cette qualité) et le choix du noir et blanc pour la publication des photographies. Je ne peux porter de jugement sur le documentaire en dvd, mais à la vue de sa durée (seulement 1 heure), je pense qu'il doit survoler la vie de Marilyn.


 Vous avez le coffret ?
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21 avril 2013

TV - Soirée Marilyn sur Canal Plus

    gif_tvmarilynMercredi 24 avril 2013
Canal Plus

Biopic - Documentaire

* * * * * * * * * * 

Biopic Film - My week with Marilyn  - à 20h55
Rediffusions: - mardi 23 avril à 20h55 sur Canal +
- mercredi 24 avril à 22h40 sur Canal Décalé
- jeudi 25 avril à 20h50 sur Canal Décalé
- dimanche 28 avril à 22h20 sur Canal Cinéma
- lundi 29 avril à 12h10 sur Canal Cinéma
- mercredi 1 mai à 8h15 sur Canal Cinéma

soireecanal1Grande-Bretagne - Etats-Unis - 2011 - 1h39
Réalisateur : Simon Curtis
Distribution: Michelle Williams, Karl Moffatt, Simon Russell Beale, Toby Jones, Eddie Redmayne, Julia Ormond, Kenneth Branagh, Pip Torrens, Emma Watson, Geraldine Somerville, Michael Kitchen, Miranda Raison
Résumé: 1956. Sir Laurence Olivier, gloire incontestée du cinéma britannique, prépare un nouveau film. Coup de maître ! Il en partagera la vedette avec la star mondiale du moment, Marilyn Monroe, à la recherche d'une légitimité artistique qu'elle espère pouvoir trouver auprès du vieux maître shakespearien. Colin Clark, un bouillant étudiant en cinéma, ne veut manquer la fête pour rien au monde. Il réussit à se faire embaucher comme troisième assistant réalisateur. Quand la blonde Marilyn Monroe débarque à Londres, c'est l'effervescence. Mais d'emblée, les rapports entre les deux têtes d'affiche sont tendus. Marilyn, déstabilisée, se confie à Colin Clark...
 
>> Sur le blog: fiche du film My week with Marilyn  

* * * * * * * * * *
  Documentaire - Love, Marilyn - à 22h35
Rediffusions: mardi 30 avril à 13h55 sur Canal Cinéma
- mercredi 1 mai à 9h50 sur Canal Cinéma
love_marilyn_docuEtats-Unis - France - 2012 - 1h45
Réalisateur : Liz Garbus
Résumé: A travers des textes intimes écrits par Marilyn Monroe, retrouvés près de cinquante ans après sa mort, retour sur la vie de l'actrice américaine. La comédienne a écrit de nombreux carnets dans lesquels elle se livrait réellement. Ces notes permettent de la découvrir sous une autre facette, loin des lumières de Hollywood et de l'image de femme plantureuse et souriante. De nombreux acteurs témoignent de l'impact de la carrière de Marilyn Monroe sur leur métier et dans leurs vies, à l'instar de Glenn Close, Uma Thurman, Elizabeth Banks, Marisa Tomei, Evan Rachel Wood, Viola Davies, Paul Giamatti ou encore Adrien Brody...

2 août 2013

Clin d'oeil à Marilyn dans "L'été meurtrier"

Les clins d'oeils à Marilyn au Cinéma

 - L'été meurtrier -

Dans le film "L'été meurtrier", de Jean Becker, en 1983, Isabelle Adjani interprète Eliane (surnommée "Elle"), une séduisante jeune femme d'une sensualité troublante et provocante. Dans une scène, on la voit dans sa chambre, allongée sur son lit; on aperçoit alors un poster de Marilyn Monroe accroché au mur.

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 l_ete_meurtrier_affFilm: L'été meurtier
Année: 1983
Pays: France
Réalisateur: Jean Becker
Scénario: Jean Becker et Sébastien Japrisot, d'après son roman éponyme
Musique: Georges Delerue
Genre: drame
Distribution: Isabelle Adjani (Éliane Wieck , dite « Elle »), Alain Souchon (Fiorimondo « Florimond » Montecciari, dit « Pin-Pon »), Suzanne Flon (Nine, dite « Cognata »), Jenny Clève (Madame Montecciari, la mère de « Pin Pon »), Maria Machado (Paula Wieck Devigne, dite « Eva Braun », mère de « Elle »), Évelyne Didi (Madame Dieu, "Calamité", la maîtresse d'école de "Elle"), Jean Gaven (Leballech, le patron de la scierie), François Cluzet (Mickey), Manuel Gélin (Boubou), Roger Carel (Henri dit « Henri IV »), Michel Galabru (Gabriel Devigne, le père d'Eliane), Maïwen Lebesco (Elle enfant)...
L'histoire: 1976. Éliane, dite « Elle », séduisante jeune femme de vingt ans, emménage dans un village provençal avec son père adoptif, Gabriel, paralytique qui refuse de s'occuper d'elle et sa mère surnommée « Eva Braun » à cause de son origine allemande. Dans le village, Florimond, surnommé « Pin Pon », qui travaille au garage d'« Henri IV » et comme pompier volontaire et vit avec sa mère, sa tante sourde et ses deux frères Mickey et Boubou dans la grande maison familiale, s'intéresse à la jeune femme aguicheuse. « Elle » manifeste également son intérêt à « Pin Pon » et une romance naît.
Il s'avère qu'Éliane est le fruit du viol de sa mère par trois inconnus. Parmi ces violeurs serait le père de « Pin Pon », mort depuis, ainsi que Leballech et Thouret qui mènent une vie respectable. Elle met savamment au point un plan pour se venger et, faisant croire qu'elle est enceinte, se fait épouser par Florimond. Mais elle découvre qu'elle s'est trompée lorsque son père adoptif, dont elle est à l'origine du handicap, lui révèle qu'il a abattu plusieurs années auparavant les vrais violeurs. Éliane, déjà tourmentée psychologiquement et névrosée, sombre dans la folie. Florimond, désespéré de l'état mental de sa femme, croit, suite à la machination d'Éliane, qu'elle est la victime de deux pervers, Leballech et Thouret, qui la prostituent. Il abat les deux hommes.

Sur le web: le film sur imdb (en anglais)


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2 août 2013

Clin d'oeil à Marilyn dans "L'été en pente douce"

Les clins d'oeils à Marilyn au Cinéma

  - L'été en pente douce -

Dans le film "L'été en pente douce", de Gérard Krawczyk en 1987, Pauline Lafont interprète Lilas, une jeune femme sexy, blonde à la peau blanche, qui est fan de Marilyn Monroe. L'actrice adopte pour ce rôle quelques attitudes et comportements qui font allusion à Marilyn: dans sa démarche, dans son côté d'une sexualité affirmée, dans sa voix enfantine et son côté femme-enfant.
On découvre Marilyn Monroe dans deux scènes:

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> Dans l'une, Lilas montre à Mo -Jacques Villeret-, des magazines Ciné Revue avec Marilyn en couverture. Et Lilas demande à Mo "Regardez, à qui elle ressemble, vous la connaissez ?". Mo, qui est handicapé mental, répond fermement "non" et Lilas de lui répondre "Ben, c'est Marilyn Monroe! Une grande actrice américaine! Elle a fait des tas et des tas de films!". Mais Mo d'expliquer qu'il n'y a pas la télé dans la maison. Et Lilas continue d'insister, en lui montrant un autre magazine: "Bon, et là, à qui elle ressemble?" et Mo de répondre, comme un enfant puni "Je ne sais pas...". Déçue, Lilas rétorque "Forcément, je ne suis pas maquillée, ni coiffée".

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> Dans l'autre scène, Lilas se refait une beauté devant le miroir, en s'appuyant sur une photo de Marilyn, épinglée devant le miroir. Lilas observe la photo et se remet du rouge à lèvre.

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l_ete_en_pente_douceFilm: L'été en pente douce
Année: 1987
Pays: France
Réalisateur: Gérard Krawczyk
Scénario: Gérard Krawczyk, Jean-Paul Lilienfeld d'après le roman de Pierre Pelot
Musique: Roland Vincent
Genre: comédie dramatique
Distribution: Jacques Villeret (Maurice Leheurt, surnom "Mo"), Jean-Pierre Bacri (Stéphane Leheurt, surnom "Fane"), Pauline Lafont (Lilas), Jean Bouise (Olivier Voke), Guy Marchand (André Voke), Jean-Paul Lilienfeld (Shawenhick, l'ex de Lilas), Jacques Mathou (Jeannot), Claude Chabrol (le prêtre), Patrick Braoudé (le gendarme), Georges Vaur (le banquier du Crédit agricole), Dominique Besnehard (le notaire) ...
L'histoire: À la suite de la mort de sa mère, Fane accompagné de Lilas, rejoint son frère handicapé mental, Mo, dans la maison de sa mère. Voke, le garagiste voisin, a des vues sur la maison et sur Lilas.

Sur le blog: l'article sur Pauline Lafont
>  Sur le web:
le film sur imdb (en anglais)


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2 août 2013

Clin d'oeil à Marilyn dans "Une belle fille comme moi"

Les clins d'oeils à Marilyn au Cinéma

-Une belle fille comme moi -

L'actrice Bernadette Lafont est décédé des suites d'un malaise cardiaque ce 25 juillet 2013. Les hommages se succèdent dans les médias; et sur le web, on découvre des portfolios photos consacrés à l'actrice.
L'occasion de découvrir alors ce petit clin d'oeil à Marilyn Monroe dans le film "Une belle fille comme moi" en 1972, de François Truffaut, où l'on aperçoit, sur le mur de la salle de bain, une affiche de Marilyn.

bernadette_lafont_En_1972_dans_Une_belle_fille_comme_moi_de_Francois_Truffaut 


une_belle_fille_comme_moiFilm: Une belle fille comme moi
Année: 1972
Pays: France
Réalisateur: François Truffaut
Scénario: Jean-Loup Dabadie et François Truffaut, d'après le roman d'Henry Farrell
Production: Marcel Berbert
Musique: Georges Delerue
Genre: comédie dramatique
Distribution: Bernadette Lafont (Camille Bliss), Claude Brasseur (Me Murene), Charles Denner (Arthur), Guy Marchand (Sam Golden), André Dussollier (Stanislas Prévine), Philippe Léotard (Clovis Bliss)...
L'histoire: Un jeune et naïf professeur en sociologie interviewe, pour les besoins de sa thèse, Camille Bliss, une séduisante détenue, accusée des meurtres de son mari et de son amant, qui parvient à le convaincre de son innocence.

Sur le web: le film sur imdb (en anglais)


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2 septembre 2013

Mai 1956 Passeport de Marilyn

En mai 1956, Marilyn Monroe obtient son passeport afin de se rendre à Londres où elle doit tourner "Le Prince et la danseuse".
Il est intéressant de remarquer qu'à la mention du "père", Marilyn a indiqué le nom de "Edward Mortensen".

In May 1956, Marilyn Monroe gets her passport to travel to London, where she will shot "The Prince and the Showgirl."
It is interesting to notice that on the mention of "father," Marilyn gave the name "Edward Mortensen."

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9 septembre 2013

Elliott Erwitt's Kolor

Elliott Erwitt's Kolor
Auteur: Elliott Erwitt

book_Elliott_Erwitt_kolorDate de sortie: 3 octobre 2013
Relié 368 pages
Dimension: 37 x 28,2 x 4,4 cm
Langue:
Anglais, Allemand, Français, Italien, Espagnol
Éditeur: teNeues Verlag GmbH + Co KG
Prix : 93 Euros  
ISBN-10: 3832795774
ISBN-13: 978-3832795771
Ou le commander ? sur amazon.fr

Description: Des photographies couleurs prises par Elliot Erwitt, publiées pour la première fois. Avec un chapitre consacré à Marilyn (11 photographies) sur le tournage de The Seven Year Itch et des Misfits.

> Extraits pages:
book_erwitt 
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13 octobre 2013

Les critiques de Bus Stop

Arrêt d'Autobus
Lecritiques 

The Saturday Review
En parlant d'artistes... Nous en avons une vraie parmi nous, cela devient de plus en plus évident. Dans Bus Stop, Marilyn Monroe dissipe une fois pour toutes l'idée qu'elle serait uniquement une séductrice avec un corps parfait, des lèvres pulpeuses et des yeux bleus aguichants.

The Los Angeles Examiner
Ce film est un cadeau de Marilyn, et, mes amis, elle offre beaucoup: son corps, sa beauté, son talent. Elle est autant grande comédienne que petite chanteuse de bastringue. Son passage à l'Actors Studio de New York ne lui a apparemment pas fait de mal.

New York Herald Tribune
Il y a un an et demi, Marilyn Monroe quitta Hollywood pour l'est des Etats-Unis afin d'étudier sérieusement le métier d'acteur. Actuellement, elle revient sur les écrans... et tout le monde assiste au spectacle de la nouvelle Marilyn.
Dans Bus Stop, elle a un rôle formidable, qu'elle interprète avec un mélange d'humour et de souffrance, très touchant. Ce contraste est également le génie du film, qui passe d'un instant à l'autre de la drôlerie la plus délirante à la tendresse la plus fragile. D'une certaine façon, le réalisateur Joshua Logan est l'artisan de ce délicat équilibre.

New York Times
Cramponnez-vous à vos sièges et attendez-vous à un spectacle renversant. Marilyn Monroe vient d'administrer dans Bus Stop la preuve qu'elle est une actrice. Le film et elle sont formidables !... Mr Logan a réussi dans ce film à lui faire faire autre chose que se tortiller, faire la moue, battre des cils et jouer la vamp. Il est parvenu à en faire le personnage de la pièce de William Inge, une fille quelconque, écervelée, avec l'accent des monts Orzak et de l'eczéma. 
Il a su faire d'lle uen gourde, une poupée de faux luxe découverte dans une boîte de Phoenix par un cow-boy assez mal dégrossi. Celui-ci la poursuit avec assiduité jusqu'à un arrêt d'autobus bloqué par la neige dans un coin sauvage de l'Arizona. Et, plus important encore, il réussit à allumer en elle la petite étincelle de dignité qui la transforme en jeune femme émouvante.
Heureusement pour elle, et conformément à la tradition qui veut que le travail mène au succès, elle donne à voir dans ce film un vrai talent d'actrice et non pas, comme auparavant, l'image d'une très jolie femme et d'un sex-symbol. 

Télé Cable Sat (4 étoiles)
Jamais Marilyn ne fut plus belle et plus émouvante que dans cette comédie lui offrant l'un de ses plus beaux rôles. Une oeuvre admirable.

Télé Loisir (3 étoiles)
Une merveille ! Marilyn joue les ravissantes idiotes avec un talent fou.

Télé Star (2 T)
Tour à tour lumineuse, vulnérable et attendrissante, Marilyn trouva l'un de ses plus beaux rôles dans ce divertissement enlevé, qui oscille sans cesse, à l'image de sa star, entre gaieté et mélancolie.

Les Inrockuptibles (Hors Série - 2012 - par Clélia Cohen)
Prenant l'air en peignoir fleuri dans l'arrière-cour d'un saloon de Phoenix, c'est une toute nouvelle Marilyn qui apparaît au bout de quinze minutes de Bus Stop. Le film de Joshua Logan est celui de son "retour" à Hollywood après un bras de fer avec la Fox pour plus d'indépendance, un exil de quelques mois à New York, les cours de l'Actors Studio et la création de Marilyn Monroe Productions. Après les années d'ascension progressive, puis celles de l'explosion du mythe (Niagara, Les hommes préfèrent les blondes, etc), Bus Stop inaugure la troisième (et dernière) phase de la carrière de l'actrice blonde.
Une phase plus consciente, à la fois de son personnage et de sa biographie, que Les Désaxés prolongera. Marilyn a passé du temps à l'Actors Studio, et elle veut que ça se voie. Visage trop poudré, accent plouc, voix dissonante, costume rapiécé: au départ, on craint l'overdose. Mais Cherie, son personnage, explique que depuis qu'elle est gamine elle vit dans les films, montre une carte des Etats-Unis où elle a tracé une ligne qui va de son bled natal à Hollywood. On comprend donc vite que ce qui est beau dans Bus Stop, c'est précisèment que Marilyn y joue une paumée influencée par le mythe de la femme la plus connue au monde à ce moment-là. Et lorsqu'elle monte sur scène pour chanter That Old Black Magic d'une voix mal assurée, orchestrant elle-même les changements d'éclairage d'un coup de talon branlant, tentant de capter l'attention d'une horde de gueulards imbibés, on image qu'il y en eut plein, des pas si jeunes filles du Midwest, qui, à la fin des années 50, se trémoussaient mollement dans les bars à cowboys en rêvant à Marilyn. Mais cette distance réflexive ne marcherait pas sans sincérité, et l'actrice se dévoile aussi: son amie serveuse lui fait répéter les répliques et déplacements qu'elle doit mémoriser pour échapper au jeune cowboy qui a jeté son dévolu sur elle et veut l'emmener de force dans son ranch du Montana. Le moment venu, Cherie oublie ses répliques, s'embrouille, bégaie, comme la vraie Marilyn.
Le dernier acte du film, huis clos dans un relais routier entouré de neige, semble juste construit pour suivre les oscillations de sa conscience et de son corps (va-t-elle ou non se décider à suivre ce cowboy maladroit ?) dans un ballet erratique où, harrassée par le doute et le désir, elle se déplace avec peine, allongée sur le bar, enlaçant le juke-box avec une douleur indécise très physique. Sa décision enfin prise, elle se love dans le blouson qu'il lui tend, poussant des petits cris de biche, une manche après l'autre, presque au ralenti. Suspendre un moment aussi anodin (enfiler un blouson) si longtemps, tout en ayant la certitude qu'on ne la quittera pas des yeux et que ce sera le moment le plus gracieux du film, il n'y a que Marilyn pour se le permettre.

Télérama (Hors Série - Mai 2012 - par Ophélie Wiel)
"C'est la chose la plus gentille qu'on m'ait jamais dite" avoue Cherie en pleurs à Bo, qui vient de lui murmurer qu'on l'aime "telle qu'elle est". Etait-il donc impossible d'aimer Marilyn telle qu'elle était ? Bus Stop n'est pas le premier rôle "dramatique" de l'actrice, mais ce rôle-là, elle l'a voulu. Après son passage remarqué à l'Actors Studio, et alors qu'on se moquait d'elle lorsqu'elle rêvait d'interpréter la Grouchenka des Frères Karamazov, Bus Stop, oeuvre a priori mineure dans sa filmographie, la consacra enfin aux yeux de la critique. "Marilyn est devenue une vraie actrice", entendit-on. A bien y regarder, pourtant, Marilyn n'a pas changé: certes, elle a modulé sa voix dans les tons suraigus; elle a donné à Cherie un fort accent provincial du Sud; elle a accepté de chanter terriblement faux et de se ridiculiser dans des vêtements vulgaires, elle qui avait un sens si aigu du style. Enne enfile de nouveau avec sérénité le costume de la blonde stupide qu'on lui a collé à la peau. Simplement, sa fragilité ne se cache plus derrière un masque: dans Bus Stop, les deux visages de Marilyn ne font plus qu'un. A travers Cherie, c'est l'actrice qui rêve: quand elle s'était tracée une voie royale vers les étoiles de Hollywood, n'aurait-elle pas mieux fait de s'égarer en chemin ? "Au-delà de l'amour, j'ai juste envie de sentir que celui que j'épouserai me respectera." Il est grand temps, cinquante ans après sa mort, de ne plus seulement aimer Marilyn. 


> dans la presse
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(scans perso)
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4 janvier 2014

Marilyn

Marilyn
Author: Sandra Forty

 book-sandra_forty-1-TAJ_booksPublication Date: 2013 June
Number of pages ? pages
Language English
Publisher: TAJ Books
Price: 5,21 Euros
ISBN: 9781844062676
Ou le commander ? sur holisticpage.com.au

Description: This book is a brief history of Marilyns short life. It is filled with photos of Marilyn throughout her life. She worked with some of the best directors of her day and pushed herself to excel in comedic dramatic and musical roles. Marilyn may have played the dumb blonde but that was just one more role. Filled with fantastic public and private photographs of her life and death this is a must for all fans.  

> visuel back page
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14 janvier 2014

Juliette Lewis dans Room to Rent

> Bande Annonce

>> Sur le web:
- tout sur le film sur imdb (en anglais)
- infos sur le film sur allocine
 


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14 janvier 2014

Photos de Bus Stop 6

Arrêt d'Autobus
   Photos scène 6

> Photographies de Milton Greene
Photographs of Milton Greene


Bo (Don Murray) arrive chez Cherie (Marilyn Monroe) encore endormie dans son lit. Il entre dans sa chambre, ouvre les rideaux, la réveille et lui annonce qu'ils se marieront dans l'après-midi, après l'épreuve de rodéo.

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2 février 2014

Sherilyn Fenn dans 'Ruby'

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22 février 2014

Eternity with the In-Crowd

Eternity with the In-Crowd: Funny Fellows, Doomed Damsels and Hollywood Hangers-on of Westwood Village Memorial Park

by Hadley Mearers
published on October, 25, 2013

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Is it bad luck to laugh in a cemetery? If it is, then I'm in for a lifetime of doom. Is it strange to feel the crackling of opportunity and mid-century American idealism in the air of the dead? Then I am one odd bird. Is there a graveyard where you can transport yourself into the VIP room of a Dean Martin Celebrity Roast? There sure is, pal o'mine, and it is right in the heart of our dear old Los Angeles, USA.

Westwood Village Memorial Park is hard to find, as any legendary Hollywood haunt should be. Nestled behind the towers of Wilshire Boulevard, off Glendon Avenue, it is hidden by tall trees and high walls. It is an elegant little cemetery, and when I get there on a Saturday afternoon, it is quietly humming. The sparse modern chapel, akin to a ski lodge, has been roped off in anticipation of a memorial service later in the day. A smattering of people mill along the grassy yard with their heads down. They are not mourners but tourists, forever on the hunt for the next name they recognize. Every few minutes one motions over to another, their eyes never leaving the ground. This is a signal that another celebrity has been "spotted," and a picture of the cold stone must be taken.

A bald man with purple shorts and a large calf tattoo walks slowly around the cemetery, placing a single sunflower on select celebrities' simple graves. Many of the names evoke a glamorous sadness. There are the famous women who met untimely ends -- Natalie Wood, Dorothy Stratton, Dominique Dunne, Farrah Fawcett, Heather O'Rourke, Minnie Riperton, and Marilyn Monroe. But there are so many other notables -- Karl Malden, Truman Capote, John Cassavetes, Mel Torme, Walter Matthau, Ray Bradbury, Burt Lancaster, Eve Arden, Jack Lemmon, Donna Reed, Don Knotts, Roy Orbison, Rodney Dangerfield, Billy Wilder, Bob Crane, Dean Martin, Peggy Lee, Fanny Brice, Frank Zappa, George C. Scott, James Wong Howe, Peter Falk, Eva Gabor, Bettie Page, Darryl Zanuck and Janet Leigh, to name a few -- that the sadness is quickly snuffed out by sheer celeb-shock.

Overall, this unassuming, lovely place gives off the feel of a friendly studio commissary, of lives well lived and then some. There is evidence of rapid expansion, as uninhabited grave sites and uninscribed headstones abound. Sage Stallone, the tragic son of Sly, is buried all alone amongst a new corridor of deluxe plot berths. Each features a blank headstone and a ceremonial bench. There are several of these VIP corridors, including a couple which make up a sort of frat-row of famous chums. They seem to have tried to out funny each other, even in death (but more on that later). I laugh out loud at many of the epitaphs, and realize I have been on my feet so long I am absolutely knackered. I want to rest, but it feels presumptuous and rude to sit on a stranger's memorial bench. Then, by some kind of magic or sheer luck, I come to the grave of a couple named Lewis Hyman and Sandra Moss. Their bench reads:

westwood03"Sit down and have a chat with Sandra and Lew."

"Well, thank you," I say aloud, taking a load off as my eyes follow sunflower man, who has just reached Marilyn Monroe's lipstick stained crypt, on the other side of the park. "Don't mind if I do."

Sunrise in Sunset

"God's acre beautiful." 1

Westwood Village Memorial Park has existed under several names. There is some conjecture that it was a burial ground as early as the 1820s, when the area was part of the Rancho San Jose de Buenos Ayres. Burials were almost certainly taking place by the 1880s, and in 1904 the cemetery was legally established as Sunset Cemetery. The first recorded burial was in 1905. The cemetery was briefly part of the short lived boom town of Sunset, while the area to the north became the city of Sawtelle (1899-1922), a town of farms and small homes, which was centered around the Soldiers Home (now the VA complex). For a few years, the cemetery's mailing address was listed as Sawtelle.

The cemetery was thoroughly run of the mill, a place for the lower to upper-middle class residents in the surrounding area. In 1916, the dedication of a granite soldier's monument was conducted by the Burnside Post, Daughters of Veterans and the Corps of Sawtelle. In 1922 a civil war veteran named Dr. Osborne Wilson, who, it was claimed, developed the world's first life-like false teeth, was buried in the cemetery. His wife, Mary, one of the last commissioned civil war nurses, was in attendance. Sunset was sold in 1923, and in 1926 its name was changed to Westwood Memorial Park. The new owners of the expanded 3-acre park began to make extensive improvements. A promotional brochure promised potential residents:

It is being gradually improved with beautiful and permanent shade trees, shrubs and flowers. All existing monuments were lowered to grade and all future markings are restricted to uniform size, of granite or bronze, set flush at the head of each grade, thereby creating the effect of a pleasant and shaded park.2

In 1933, the owners and neighboring citizens squared off over the construction of a crematorium on site. In superior court, neighbors argued that smoke fumes and noxious gasses would cover their property and diminish its value. Despite protests and a temporary injunction, the crematorium was built in 1934. A year later, the L.A. Times profiled LaDessa Gibson Schaffnit, who had inherited the cemetery and crematorium from her father, as part of an article called "Why Women Won't Stay at Home." The article heralded LaDessa, a "pretty" L.A. native, who had witnessed her first cremation at the age of five. She subsequently ran the business operation at Westwood Memorial, although the family eventually sold the property.

In 1948, 68 year-old Ana Lower's ashes were interred at Westwood Memorial. This burial would change the pedestrian cemetery's destiny, though no one could have known this at the time. In 1953, Ana's niece, Grace Goddard, was also buried in the cemetery. Her small stone simply listed her name, birth and death dates, and the words "beloved sister." The quiet burial was reputedly paid for by a woman, whom Grace had taken care of as a child after her mother had been placed in a sanitarium. Grace had often sent this exceptionally attractive girl to live with her loving and maternal Aunt Ana, who, the woman claimed, was the first person whom she ever really loved. The woman was an actress, who, after years of bit parts, finally struck it big with the movie, "Gentlemen Prefer Blondes." Her name was Marilyn Monroe.

It almost seems like fate that the famed Pierce Brothers bought the cemetery in 1959, right before the deluge of celebrities began. If ever there were superstars in the L.A. mortuary business, then the Pierce Brothers were it. In the early 1880s, William and Fred Pierce opened a livery stable at Alameda and 16th Street. They soon found that some of their best passengers were the dead, and expanded into the mortuary business. In 1924, they built the first full service funeral home in the city, at 720 West Washington Boulevard. Expert showmen, they offered tours of their mortuaries to church groups to help assuage people's fears about the modern death industry. One night, dramatic actress and blowsy eccentric person, Tallulah Bankhead, burst into the mortuary with a gaggle of drunken friends and demanded a tour.

Pierce Brothers expanded exponentially, buying up most of the mortuaries in the city, opening more, and running three cemeteries. The same year they bought Westwood Memorial, they sold their large chain of mortuaries and graveyards for $6.5 million. Befitting the family's status, the cemetery was now called "Pierce Brothers Westwood Village Memorial Park," or just "Pierce Brothers." Indeed, it was a village -- with a crematorium, a mortuary (that had been built earlier in the decade) and a cemetery -- it was a one stop shop for the bereaved. The family set about expanding and beautifying the grounds. The small peaked-roof chapel was built, as were new mausoleums. Neighbors complained once again, fearful that the construction and expansion would lead to noise and increased traffic in the neighborhood.

They had no idea what they were in for.

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Westwood Memorial Chapel, 1962 | Herald-Examiner Collection,
Courtesy of the Los Angeles Public Library

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Westwood Village Memorial Park can be seen behind the church facing Wilshire |
Courtesy of the Los Angeles Public Library

The Marilyn Effect

"So many people kiss the monument that we can't get the lipstick stains out of the granite." 3

It was August 8, 1962. The exhausted director of Westwood Memorial, Guy R. Hockett, was close to collapse on account of phone calls that had been pouring in from all over the world. But he still had to manage a small memorial service for 31 people, only the second ever performed in the new chapel. The deceased lay in her coffin, dressed in a simple green dress, a small bouquet of baby pink roses pressed into her hands. Before the casket was closed, her second husband kissed her lips and whispered, "I love you, I love you."

Marilyn Monroe had been discovered three days before in Brentwood, dead from an overdose of barbiturates. She had died in bed all alone, her only link to the world a telephone receiver clutched in her cold hand. On the day of her funeral, over 500 fans and the ever present press stood outside the gates, on walls and on neighboring roofs, straining to catch a glimpse of the select mourners, as they walked from the chapel to her new crypt. Over 100 police officers, studio security guards, and Pinkerton detectives were on hand to ensure order. Only those invited by the family and second husband, Joe DiMaggio, were allowed to enter the cemetery grounds. Those not on the list included almost all of her famous Hollywood friends. According to DiMaggio: "If it hadn't been for some of her friends, she wouldn't be where she is." 4

Where she was now -- near Ana and Grace, the guardian angels of her unhappy childhood -- quickly became a mecca for tourists from all over the world. Luckily, they tended to come in ones and twos. On the one year anniversary of her death, a reporter came across two women praying in front of the crypt, which was festooned with more than a dozen floral remembrances. No matter what time of the year it was, there was always one bouquet of six red roses, placed in the black ceremonial urn next to her nameplate. For over twenty years, they were delivered thrice weekly by the Parisian Flower Shop on a standing order from Joe DiMaggio. His instructions to the family run florist simply read, "three times a week ... forever." 5

These flowers were often stolen by trophy hunters, while thrill seekers often attempted to pry open Marilyn's crypt, or steal the brass nameplate. A tradition arose of kissing the crypt, which over the years has turned it a pale rose that stands out from the rest of the mausoleum. Celebrations on her birthday have grown over the years. On the 30-year anniversary of her death in 1992, over 200 impersonators, fans, and her longtime stand-in attended a service held in the rustic chapel. Afterwards, paparazzi snapped pictures of women modeling versions of her low-cut, iconic white gown on the cemetery grounds.

Perhaps in search of those eternal flashing bulbs, Marilyn's presence transformed this rather blasé cemetery into the in-eternity spot for the movie makers and shakers of her generation. Cemetery neighbors soon learned to deal with the crush of mourners and press each new celebrity burial would bring. There was Natalie Wood's heart breaking burial in 1981, where her husband, Robert Wagner, took three gardenias from her beige coffin, and handed them to their three daughters. At Dean Martin's nighttime memorial, reporters on a nearby rooftop garage struggled to see a who's-who of the rat pack generation enter the cemetery grounds. Prices for plots skyrocketed, leading Walter Matthau's son to joke: "Poppy, you said that you wanted a simple pine casket, so that's what we got you. But we want you to know, this plot alone cost as much as Ebbets Field." 6

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Studio police guard Marilyn Monroe's crypt, August 8, 1962 |
Herald-Examiner Collection, Los Angeles Public Library

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 Fans of Marilyn Monroe photograph each other today at star's tomb |
Herald-Examiner Collection, Los Angeles Public Library

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Nancy Yorkshaitis, 14, left, and Jamie Steward, 18, pay their respects at cryptside ceremonies
in Westwood for Marilyn Monroe, who died 20 years ago. August 8, 1982 |
Herald-Examiner Collection, Los Angeles Public Library

Darling, you should have been there

Houston-based Service Corp International bought the cemetery in 1996, "with dollar signs in their eyes," according to Steve Sann, current chair of the Westwood Community Council. In 2002, a plan for massive expansion of crypt space sparked a nasty fight, which pitted the mega-corporation against plot-holders and neighbors in Westwood. Spearheaded by Steven Sann and Tamar Hoffs, a civic action committee called The Friends of Westwood Village Memorial Park was formed. At a heated meeting with city planners, Audrey Wilder, widow of Billy, voiced the sentiments of many.

"How dare you turn this beautiful and sacred place into Disneyland for the dead!" 7

Those opposed to the expansion fought back by campaigning for the cemetery to be designated as a historic cultural monument. This status was granted, and the West Los Angeles Planning Commission reversed an earlier OK of the plan, which would have granted the construction of two new large mausoleums. In the end, the smaller mausoleum was built, but the larger and more offensive one was not. A wall separating neighbors from the cemetery was also built, after having been promised to the neighborhood for 60 years.

Obviously, many people care deeply about this lovely cemetery. My favorite thing about Westwood Memorial is the culture of epitaphs, rich in café society élan and slapstick humor. In the newer part of the cemetery, near the chapel, some of the crème de la crème of '60s, '70s, and '80s Hollywood are buried close together. Many of the public figures buried at Westwood have crafted one last headline, one last punch line, to amuse their friends, family and the public -- their personas etched into stone:

  • Rodney Dangerfield: "There goes the neighborhood"
  • Merv Griffin: "I will not be right back after this message"
  • Jack Lemmon: "in"
  • Walter Matthau memorial bench: "There was a star danced and under that was I born"
  • Peter Falk: "I'm not here, I'm home with Shera"
  • Dean Martin: "Everybody loves somebody sometime"
  • Miss Peggy Lee: "Music is my life's breath"
  • Mel Torme: "Music, the greatest good that mortals know, and all of heaven we have below"
  • Billy Wilder: "I'm a writer but then nobody's perfect"
  • Audrey Wilder: "I'm right here Billy"

    It isn't just the famous whose epitaphs sparkle and shine. Scattered all over the cemetery are epitaphs rich in humor, joie de vivre, and professional pride. Some include pictures, like Jacques and Madeline Delobel, who smile at each other warmly, a glass of spirits raised in his hand. Some of my personal favorites include:

  • Douglas Wicks Walker: "WOW!"
  • Lewis I.: "Finally under par"
  • Marilyn Dunton Simpson: "I could have danced all night..."
  • Vince Eckhart: "The 'computer guys'"
  • The Young family memorial bench: "Forever Young"
  • Biff Elliot, actor: "It was easy."
  • Milton A. Rudin: "Counselor at law"
  • Charles McKey Hart: "A twinkle in his eyes, a smile, life was good"
  • Alice Gilbert Hart: "She cared"
  • Robert Earl Bradley: "Loving husband, terrific father and a super good guy"
  • Jeffery Craig Burkhart: "Darling, you should have been there."
  • Dorothy McKee Wray: "She passed the good around."
  • Lord Bacon Scherer: "God knows we love you!"
  • Hannah Russell: "...And life goes on."

    Indeed, life does go on. But at Westwood Village Memorial Park, the spirits of those who have left -- be they tragic or comic, famous or not -- are celebrated in an elegant and graceful way. One hopes that the owners of the cemetery will preserve the intimate, cocktail party feel of this peaceful oasis.. For as every good Hollywood insider knows, parties are best when they aren't too crowded.

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1"Graveyard of stars hard to locate" Los Angeles Times, October 1976: graveyard of stars hard to locate
2Ibid.
3"Rest in Peace Fan Adoration Can Make It Hard" Los Angeles Times, July 24, 1995
4 "Joe Dimaggio weeps at Marilyn's funeral" Los Angeles Times, August 9, 1962
5"Three times a week...forever" Los Angeles Times, August 6, 1972
6"He Was No Grumpy Old Man" Los Angeles Times, July 26, 2000
7"Los Angeles; Cemetery's Expansion Plans OKd" Los Angeles Times, July 26, 2002

5 mai 2014

Marilyn Monroe

Marilyn Monroe
Author: Pete Martin

book-pete_martin-1956cDate de sortie: 1956
Relié 109 pages
Langue: anglais

Éditeur: F.Muller
Prix éditeur: ?
ASIN: B0007JDL8M
Ou le commander ? sur amazon.com 

Description -sur ukbookworld - First edition hardbound book in dustwrapper; probably one of the first biographies of Monroe. Illustrated with b/w photos spread throughout the book, including the inevitable Seven Year Itch skirt. This is a difficult book to find.

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Infos: pas d'édition en français pour ce livre; l'une des premières biographies sur Marilyn, écrite de son vivant.
Pete Martin a interviewé Marilyn au printemps 1956 pour le magazine "Saturday Evening Post".


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10 novembre 2010

Marilyn une légende

Marilyn une légende
(livre et cd audio)

Auteur
: Richard Havers

book_mmunelegendeDate de sortie: novembre 2010
Relié 192 pages
Langue: français

Éditeur: MILAN
Prix éditeur: 21 Euros
ISBN-10: 274594567X
ISBN-13: 978-2745945679

 Ou le commander ? sur amazon.fr 

Description de l'éditeur:
Ce livre superbement illustré retrace le parcours fulgurant de Norma Jeane, « pauvre petite orpheline » devenue Marilyn Monroe, la star mondiale adulée de tous. L’écoute des vingt titres du CD inédit qui l’accompagne nous replonge instantanément dans l’atmosphère glamour de Certains l’aiment chaud, Les Hommes préfèrent les blondes et autres succès hollywoodiens. Autant de chansons elles aussi mythiques entrées dans la légende.

13 mars 2011

1952 Marilyn en robe dorée par Powolny

Marilyn Monroe, glamour en robe dorée, en 1952
sous l'objectif de Frank Powolny
Marilyn Monroe, glamorous in a golden dress -in 1952
photographed by Frank Powolny

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> carte postale:
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photographies attribuées à tort à Bruno Bernard


> dans les magazines:
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26 mars 2011

LIFE 17/08/1962

mag_LIFE_1962_08_17_usa_cover_by_lawrence_schillerLe magazine américain Life du 17 août 1962 consacrait sa couverture à Marilyn Monroe et un article intérieur de 9 pages, en hommage à Marilyn qui venait de décéder 13 jours auparavant. Avec publication d'un article de deux pages écrit par Richard Meryman, le dernier journaliste à avoir interviewé Marilyn; puis publication de photographies de Marilyn.

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6 novembre 2011

A la TV - Soirée Yves Montand

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Mardi 8 novembre 2011 - 20h35 - sur France 2
Documentaire suivi du film César et Rosalie

Documentaire - Ivo Livi, dit Yves Montand

Réalisation: Patrick Rotman.
Année: 2011.
Durée : 115 minutes

ivo_liviYves Montand disparaît le 9 novembre 1991, il y a vingt ans. La vie d'Yves Montand est faite de vies qui s'entremêlent : l'ascension d'un petit immigré italien qui devient une star internationale, l'extraordinaire carrière au music-hall, les dizaines de rôles sur grand écran, la rencontre avec des femmes qui sont elles-mêmes des mythes : Signoret, Piaf, Marilyn, l'engagement enfin dans les combats de son siècle. Faire un film sur Montand, c'est au fond parcourir un incroyable voyage depuis les collines de sa Toscane natale jusqu'aux cintres du Metropolitan Opera de New York.
NB: Pour avoir vu la bande-annonce du documentaire, on y verra des images de Marilyn et Yves à la fête de présentation de Let's Make Love. L'idylle entre Yves et Marilyn sera évidemment évoquée.

12 décembre 2011

Entertainment Memorabilia 15/12/2011

bonhams_entertainementVente aux enchères "Entertainment Memorabilia" le 15 Décembre 2011 par Bonhams à Knightsbridge à Londres, Angleterre.

Vente de photographies, d'affiches de films, de costumes, d'autographes et autres objets, de stars de cinéma et de musiciens, dont quelques lots concernent Marilyn, à découvrir ci-dessous (photographies, affiches de films et un chèque).


Lot 47A collection of production and publicity stills,
majority 1940s/50s, black and white/sepia, titles include 'Father Of The Bride', 1950, 'Annie Get Your Gun', 1950, 'Arch Of Triumph', 1948, 'Christopher Columbus', 1949, 'The Red Danube', 1949, 'Madame Bovary', 1949, 'The Secret Garden', 1949, 'Command Decision', 1948, 'Trader Horn', 1931, and portraits of, amongst others, Marilyn Monroe, approximately 130 in total
Estimate: £200 - 300, € 230 - 350
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Lot 111George Barris (American, born 1928) - 'Marilyn at the Window', 1954
signed in black ink, gelatin silver print, printed later, together with a Certificate of Authenticity, 14 x 11 inches (35.5 x 28cm )
Estimate: £350 - 450, € 410 - 530
bonhams_111


Lot 112Marilyn Monroe: A collection of five 1950s and 1960s film posters,
titles including: There's No Business Like Show Business; Clash By Night; How To Marry A Millionaire; The Misfits, all being Australian Daybill posters; and Bus Stop, U.S. insert poster, all rolled, one linen-backed, conditions various, the majority 13 x 30 inches (5)
Estimate: £300 - 400, € 350 - 470
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Lot 113Marilyn Monroe: A collection of five film posters,
titles including: Ladies Of The Chorus, U.S. half-sheet poster; Asphalt Jungle, 1954 re-release U.S one-sheet poster; Monkey Business, U.S. one-sheet poster; Let's Make Love, U.S. one-sheet poster and Bus Stop, German A1 poster, four linen-backed, all rolled, conditions various, the majority 27 x 41 inches (5)
Estimate: £500 - 800, € 590 - 940
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bonhams_113c bonhams_113d bonhams_113e


Lot 114: Some Like It Hot:
A reproduction film posters signed by Tony Curtis and Jack Lemmon,
signed by both in black felt tip pen, the poster 10½ x 16½ inches
Estimate: £250 - 300, € 290 - 350
bonhams_114


Lot 115George Barris (American, born 1928) -
'Marilyn on the Beach' and 'Marilyn in the Garden', 1962
both being signed in black ink, gelatin silver prints, printed 1980s, 14 x 11 inches (35.5 x 28cm) (2)
Estimate: £400 - 600, € 470 - 700
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Lot 116George Barris (American, born 1928) -
'Marilyn on the Sofa', 1962
signed in black ink, gelatin silver print, printed 1987, together with a Certificate of Authenticity, 14 x 11 inches (35.5 x 28cm )
Estimate: £350 - 450, € 410 - 530
bonhams_116


Lot 117Two Marilyn Monroe related photographic prints,
both stamped Edward Weston Collection and one further stamped George Barris, depicting Marilyn on a beach and the other with Jane Russell, both framed and mounted, both 14 x 11 inches
Estimate: £200 - 400, € 230 - 470
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Lot 118: Herman Leonard (American 1923 - 2010):
'Marilyn Monroe - New York - 1953',
limited edition number 4 of 50, the large black and white print of Marilyn on the back of an elephant, framed and mounted, signed, numbered and dated '88 to mount, with certificate to reverse, the print 15 x 19 inches
Estimate: £450 - 550, € 530 - 640
bonhams_118


Lot 119: A Marilyn Monroe signed cheque, made out to Cecil Beaton,
dated 8th April 1958, the Colonial Trust Company cheque for Marilyn Monroe Productions, for the sum of $105.84, signed in blue ballpoint by Marilyn and further signed to the reverse by Cecil Beaton, in blue ink, framed and mounted together with a modern reproduction image of Monroe, size overall 26½ x 18 inches
Estimate: £2,500 - 3,500, € 2,900 - 4,100
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18 octobre 2014

Expo Nickolas Muray 'Celebrity Portraits'

expo_muray-1 Du 16 octobre 2014 au 8 février 2015  , une exposition consacrée au photographe Nickolas Muray et intitulée "Celebrity portraits" est organisée au palais 'Palazzo Ducale di Genova' à Gênes, en Italie. 
> plus d'infos sur mostramuray  

Nickolas Muray est l'un des plus célèbre et intrigant photographe du XXème siècle de portraits de stars de cinéma, d'artistes et sportifs, mais aussi créateur des plus célèbres campagnes publicitaires pour les magazines américains. Une sélection d'environ 150 photographies -en noir et blanc et en couleur- de la George Eastman House, des archives de "Vanity Fair" et Condé Nast et plusieurs autres collections privées, sont réunies pour cette exposition.
Une section spéciale est consacrée à des portraits photographiques de Frida Kahlo, son amie et confidente, réalisé entre les années 1930s et 1940s. L'exposition est parrainée par le 'Palazzo Ducale Fondazione per la Cultura', la commune de Gênes et produit par MondoMostre Skira, qui édite pour l'occasion un catalogue.

expo_muray-mm1 expo_muray-2 1952-by_MurayCover


Le catalogue

Nickolas Muray Celebrity Portraits
Conservateur: Grimberg Salomon

expo_muray-catalogue-MurayCover  Date de sortie: 2014
Broché 304 pages, 250 photographies
Langue: italien

Éditeur: Skira
Prix éditeur: 40 Euros
Dimensions: 24 x 28 cm 
ISBN 10: 8857225104
Ou le commander ? sur skira.net

Extraits de pages:
mm_by_murray-2  mm_by_murray-1 


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